P

Pamme_Jaspin

har en kattunge på 9 veckor som bara äter och äter. han äter inte mycket åt gången men de är ca 5 minuters mellanrum och jag tycker de låter mycket för en kattunge. snälla svara e lite orolig över detta tack på förhand pamme och blitz

Sv: hjälp

de har ju små magar.. skulle vara oroligare än om han inte åt :)

han dricker och går på lådan ordentligt?

och har inte mask?

9v bara? bor han med mamma katt?

ja han dricker och går i lådna som han ska.vet inte om han har mask. ska iväg och köpa de i morgon. nä han bor inte med sin mamma för hans som hade dom skulle avliva dom och jag kan inte med sånt,han har en syster med.

ja de ska jag. tänkte bara fråga en grej till, de är så att han e lite dålig i magen. det är väl inte så bra nu när dom e små eller?

Skulle tro att det är mask, alla kattungar måste avmaskas, dålig mage kan man få av mask. Jag tycker att du skall ge den lilla kattungen mat avsedd för just kattungar, fråga vet. Köp gärna bättre att, t ex Hills, Royal, Specific.... Lycka till med den lilla

Hälsningar från Trixa

Avmaska och ge skonkost tills han är bra i magen igen. Bra skonkost är t.ex. lamm (färs är smidigt till kattungar), kokt fisk, morotspuré och lite ris.
Ge hellre blötmat (mjau är ett bra alternativ) än torrfoder, eller åtminstone mer blött än torrt.

har köpt avmaskning nu. han få kattunge mat dne heter precept och köpt i djuraffär

hej okej tack så mycket ska ge han de. kan man ge kattunge blöttmat i burk? har hört att de inte är bra nu när dom e små.

tack alla för all hjälp de värmer verkligen att ni vill hjälpa min lilla bebis:bow::bow::bow:

Varför tror du inte blötmat är bra? :d Jag tycker tvärtom, torrfoder är mycket sämre...

har ringt vet nu och jag ska bara ge han ris och nötfärs för i går blev han jättedålig i magen, så nu ska jag försöka hitta mjölkersättning så eftersom han bara e 9 veckor sa vet

hej okej tack så mycket ska ge han de. kan man ge kattunge blöttmat i burk? har hört att de inte är bra nu när dom e små.

Ja blötmat är mycket bättre och mildare för kattungemagar än torrfoder. Vissa katter kan dessutom vara dåliga på att dricka vatten och då är bötmaten bra för då får dom i sig vatten via maten.

har ringt vet nu och jag ska bara ge han ris och nötfärs för i går blev han jättedålig i magen, så nu ska jag försöka hitta mjölkersättning så eftersom han bara e 9 veckor sa vet
Mjölkersättning finns som sagt på apoteket, personligen föredrar jag lammfärs framför nötfärs, brukar vara bättre för magen. Morotspurén som jag föreslog i ett tidigare inlägg rekomenderas om du får i honom det, brukar nämligen stoppa upp lite och är ganska effektivt mot rinnande kattrumpor:angel:

Blir inte ungen bättre innom 3-4 dagar skulle jag gå till vet med den, risken är att han får vätskebrist.

provade morotspuré åt mina när de hade lite oroliga magar - de älskar det. tycker det är supergott tydligen :crazy:

hade också en misse som gjorde så. dom lugnar sig så småning om. lösa i magen kan dom bli då dom börjar/byter till ny katt mat:)

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 992
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka