U

uthasego

Vi har 3 kattungar som är ca 1 vecka gamla.
Nu har den ena kattungen börjat skrika jätte högt!
Den bara skriker och skriker så jag tänkte den var hungrig och provade ge den ur flaska men den bara spottar ut det, den vill inte heller sutta på mamman.

Och den skriker verkligen rakt ut, inte bara några gånger utan läänge och högt.

Vad kan dte vara för fel, den är lika stor som de andra kattungarna.

Tacksam för svar.

Sv: HjÄlp!!

och den kryper bort från mamman. Försöker man placera den vid tutten vänder den tvärt och kryper iväg och skiker :S

Ibland är det något fel på kattungen som man inte kan se och vetrerinären gör inget på en så liten kattunge, det man kan göra är att vätska upp den men har mamman tillräckligt med mjölk så borde den inte vara uttorkad om det inte är något annat fel. Att den kryper bort från mamman eller att mamman inte bryr sig om den är ett tecken på att något är fel och då tar naturen hand om det och "sorterar bort" dom som är svaga och sjuka, det är tyvärr inte så mycket att göra åt. Jag blev själv av med en som jag hade kämpat och slitit med i 5 veckor, det var helt enkelt inte meningen att han skulle överleva. Naturen är grym ibland, men det är bättre det än att dom överlever och ständigt är sjuka.

tack för era svar.

Jag kanske överreagerade, den lugnade ner sig efter en stund.
Nu är det den gnälligaste ungen av de 3 men han skrek väldigt mkt just då. Blev lite rädd.

Nu verkar hon må bra,. vet inte vad det kan ha vart.
Den kanske hade magknip :crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
782
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 992
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama