E

Eclipse

jag har ett halvblodssto som jag har, hon står tsm med en annan stor häst+ en liten shettis. vi har förut provat ge dom hösilage såhär på vintern, men nu är de så att mitt sto blir så fruktansvärt lös i magen att jag måste tvätta henne nästan varje dag, det "knorrar" även mkt i magen på henne, tror oxå hon får ont i magen av de eftersom hon var ovanligt grinig. vi har diskuterat mkt om de men och till slut fick ja "ägaren" till den andra hästen att gå med på att sluta ge, de blev då bättre efter några dagar. de var ngn månad sedan, nu är mitt problem att hon tänker ställa in en hel boll i hagen till dom!! de kan man ju bara inte göra med tanke på att dom inte är vana den maten heller, dom måste ju vänjas!:eek:
är oxå rädd att lillponnyn ska få fång, sedan min gamla ponny dog av det, just för att han fick smaka lite av en sådan boll! förlåter aldrig mej sj. men måste få hjälp med argument till detta:cry:

Sv: Hjälp!!

Argumeneten har du ju redan berättat sj..verkar inte som att du behöver fler...

Vems är shettisen?Vad säger ägaren till den?
Hyresvärden?

Sv: Hjälp!!

Den tiden mitt sto gick dräktig gick hon med en unghäst och en shettis, två som behöver mycket hö en som behöver lite!!!

Så shettisen fick ha greengard? (gräsreduseraren) på på dagarna i hagen! :idea: Fungerade jätte bra kunde äta men inte massor!

Har du provat att ge hösilage en längre tid?
För magen måste ju vänja sig vid nytt foder!

Alla kan ju inte tåla allt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 139
Senast: tott
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka