zbrka

Trådstartare
jag är alldeles ny på photoshop, och har råkat spara en bild som en photoshop-fil. därför kan jag inte lägga ut den på photobucket. hur gör jag för att ändra den till jpg, gif, png, bmp, tif eller swf? (och vilken ska det vara?)
och hur ska jag göra när jag sparar bilderna i fortsättningen? vill ju kunna titta med vanliga bildvisningsprogrammet, inte behöva öppna photoshop för varje bild.

åh, fy för att vara nybörjare :p
 
Sv: hjälp!

Väl "spara för webben" (i Arkiv-menyn eller kortkommando Alt + Shift + Ctrl + S) så kan du spara den som i alla fall jpg, gif eller png (tror det är de formaten som finns tillgängliga, kanske är fler).

Annars så kan du lägga ihop lagren i bilden och spara den som vanligt. Då får du fler format att välja på, fast jpg är väl att föredra för foton för nätet (antog att det var foton det gällde). :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 618
Senast: Milosari
·
IT & mobiler Jag fotar mycket med min Iphone och genom bildströmmen läses bilderna automatiskt in i min dator - MKT praktiskt! Brukar lägga upp...
Svar
1
· Visningar
1 717
Senast: Gladnir
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 919
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp