Yeah

Trådstartare
Snart hämtar jag hem min dvärgpinschervalp, och som jag skrivit i tidigare trådar så är all min tidigare kunskap bortblåst.
Imorgon ska jag påbörja att inhandla alla saker som behövs, men vad ska egentligen en 12V gammal dvärgpinscherhane ha för storlek på halsbandet? :o

Sv: Hjälp

Är du säker på att ni inte får med halband från uppfödaren? Annars är det nog bäst att ta med hunden och prova ut ett :) .

Jag får med halsband ifrån uppfödaren, men vill hinna köpa lite saker innan underverket anländer.
Dock verkar det som att han snällt kommer få följa med till affären och prova ut ett.
Men halva nöjet är ju att handla en massa (ibland onödiga) saker innan dom kommer :p

Jadu, min tik har ca 30 som vuxen så storlek mini passar nog ;)
Brukar finnas gulliga små ställbara också, smart när dom växer...

Okej, jag erkänner, egentligen svarade jag bara för att få veta mer om underverket ;) Uppfödare, föräldrar, osv?

Vår hane har knappt 30 nu, men köp ett ställ bart med 20 cm runt halsen, köper du i läder kan du ju alltid göra så många hål det behövs.

Vill gärna veta allt! Håll oss uppdaterade :p

Här kommer en bild på vår dp när han nyss kommit hem:
PICT0002.sized.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 498
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: bobbbo
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar