• Avel
  • Trådstartare Trådstartare brenna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 715
B

brenna

Hej!

Jag vet att detta säkert tagits upp flertalet gånger och kan säkert läsas lite överallt men då man sitter på modem och inte kan klara av att läsa igenom alla inlägg och trådar som finns i ämnet så får jag helt enkelt besvära er igen.

Mitt ena sto är beräknat att föla tidigast i slutet av maj, mer troligt pga ultraljudskollen, ska hon föla i början av juni, MEN mitt dilemma är nu att hon för lite mer än 1 vecka sedan började sätta mjölk i ljuvrarna, minns inte att hon började med mjölken så tidigt förra året. Givetvis är jag nu orolig att fölet kanske föds för tidigt, dvs innan slutet av maj, eller har fler ston satt mjölken så pass tidigt??
Minns jag ej helt fel så var det 3 veckor innan fölningen förra året.

MVH

Jenny

Sv: hjälp!

Jag tror inte du menar att hon har mjölk i juvret, utan att juvret börjat växa till? I så fall, fullt normalt. :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 017
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
684
Senast: YlvaG
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka