Fiffi1
Trådstartare
Hur länge har era honor varit dålig efter en kastrering?
Igår kastrerades (onsdag) hon ca 8.30, hämtade henne kl 14, drack lite vatten när vi kom hem men vill inte äta något.
Hon har varit utan mat sen kl 18 tisdag kväll. Hon ser ut att ha väldigt ont och går stelt men kan hoppa upp i soffan.
I morse ville hon inte heller ha mat, hur länge kan hon vara utan mat.
Annars äter hon oftast hela kvällar och ca två ggr på dagen.
Vi fick i henne några kattgodisbitar men eftersom hon bara äter blötmat så vågade vi inte ge henne mer än några bitar.
Kastrerade min andra hona för två månader sedan och när jag hämtade henne kl 17 och kom hem så var det full fart, hon åt osv.
Hon var sig själv dagen efter och lekte som vanligt med den andra kattungen. Det syndes knappt på henne att hon blivit kastrerad.
Hon blev ju vaccinerad också (har skrivit om det i en tidigare tråd)
och vet. tog avdödat vaccin genom att hon blev dålig efter förra vaccineringen.
Hon ser bra ut i såret det jag kunnat se, vill inte vara där och peta.
Ska jag tvångsmata och tvinga i henne vatten?
Igår kastrerades (onsdag) hon ca 8.30, hämtade henne kl 14, drack lite vatten när vi kom hem men vill inte äta något.
Hon har varit utan mat sen kl 18 tisdag kväll. Hon ser ut att ha väldigt ont och går stelt men kan hoppa upp i soffan.
I morse ville hon inte heller ha mat, hur länge kan hon vara utan mat.
Annars äter hon oftast hela kvällar och ca två ggr på dagen.
Vi fick i henne några kattgodisbitar men eftersom hon bara äter blötmat så vågade vi inte ge henne mer än några bitar.
Kastrerade min andra hona för två månader sedan och när jag hämtade henne kl 17 och kom hem så var det full fart, hon åt osv.
Hon var sig själv dagen efter och lekte som vanligt med den andra kattungen. Det syndes knappt på henne att hon blivit kastrerad.
Hon blev ju vaccinerad också (har skrivit om det i en tidigare tråd)
och vet. tog avdödat vaccin genom att hon blev dålig efter förra vaccineringen.
Hon ser bra ut i såret det jag kunnat se, vill inte vara där och peta.
Ska jag tvångsmata och tvinga i henne vatten?