L

Liljan80

Alla ni som har vader större än normalt vad använder ni för ridstövlar?

Mina vader är 43 cm med strumpa och ridbyxa, och dom största stövlar jag hittat är 40 cm. (I min prisklass < 2000kr). Någon som har något tips på vad som kan passa, är inte intresserad av graninge eller liknande!

Tacksam för snabbt svar!!!

`mått beställ eller prata med din närmaste ridsport affär angående vad de har i sitt sortiment eller vad de kan beställa hem..

Jag köpte ett par snygga Soubirac-dressyrstövlar i läder. Med dragkedja osv. De enda som passade mina breda vader men relativt små fötter. De kostade dessvärre runt 2100 (på EKO stormarknad i Länna, Stockholm). :bump:

Är man utanför standardstorlekarna så blir man tvungen att måttbeställa. Cavallo kan tex. få i just din storlek men det blir ju dyrare. :crazy:

/Jane

MH:s stövlar funkade med mina breda vader, tog den vidaste varianten, sen är det resår på den modellen jag har, så det funkade jättebra=)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Badger
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar