Miiip
Trådstartare
Nu har jag äntligen hittat en medryttarhäst som jag kan tänka långsiktigt med. Och slippa säga hejdå till efter någon månad/vecka. Familjen som har henne är jätte trevlig och vill inget annat än väl. Det dom vill nu i början är att jag ska hjälpa dom att bygga upp hennes muskler sakta men säkert. Ridningen vet jag hur vi ska lägga upp. Men fodret Just nu står hon på enbart korn och hösilage. Och det borde väl inte täcka alla hennes behov? Jag har erbjudit mej att försöka hjälpa till så gott jag kan med fodret men jag är verkligen ingen hejare på det. Men om man bortser från grovfodret så måste hon väl ha något annat som kraftfoder? Förra stallet jag var i fodrade med FiberGi och det täckte behoven på dom hästarna väldigt bra och det behövdes inte fodras med något annat på sidan av (vitaminer, mineraler osv). Skulle det kunna vara en lösning här också? Fibergi alltså...
Hu, jag känner mej väldigt förrvirrad just nu för jag kommer inte riktigt ihåg hur man räknar ut allt heller. Hjälp skulle behövas...
Hu, jag känner mej väldigt förrvirrad just nu för jag kommer inte riktigt ihåg hur man räknar ut allt heller. Hjälp skulle behövas...