P

PernillaO

Ska ha hopplektion ikväll för första gången på, jag vet inte hur länge. Behöver lite tips och råd. *nervös* Vi ska hoppa studs. Vet inte om jag kommer ihåg hur man gör =)

Försök att ta det lugnt och prata med tränaren och tala om att du är osäker!! svårare än så är det inte :)

Studs är bra att börja med om du inte hoppat på länge. Styr bara mitt på och rid i lagom tempo. Lätta i handen innan hästen hoppar av så den får en chans att sänka huvudet. Behöver du nåt att hålla i så ta tag i manen och håll fast genom hela studs serien. Annars ser du till att hästen är helt fri genom hela serien så att den får jobba med sin kropp och du med din kropp och balans.

Lycka Till!

Liknande trådar

Trav Jag behöver lite tips och höra era erfarenheter. Jag ska sätta tungband på en häst för första gången. Den drar då snabbt upp tungan i...
2
Svar
34
· Visningar
3 315
Senast: Sel
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
232
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok :( Tog precis första tabletten metformin, hoppas att magen tål den. Jag åt iaf strax innan. Högt blodtryck, diabetes. Orkar inte. Jag...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama