Jo fast nu börjar jag stressa (ja, jag stressar lätt när det gäller djur, särskilt någon jag enbart är hundvakt åt) att inget kommer ut den rätta ändan. Men visst reglerar fortiflora/pro-kolin även för fast avföring eller?

Jo fast nu börjar jag stressa (ja, jag stressar lätt när det gäller djur, särskilt någon jag enbart är hundvakt åt) att inget kommer ut den rätta ändan. Men visst reglerar fortiflora/pro-kolin även för fast avföring eller?
Det är positivt. Diarré innebär ju att det går för snabbt genom tarmsystemet, normal tid är väl 1-1,5 dygn ungefär så har hunden haft diarré inom den perioden är det snarare ett sundhetstecken att inget mer kommit ut ännu.

Ta det lugnt. Det är absolut ingen som helst fara. Hunden kan vara mycket sämre än så utan att man behöver stressa det minsta lilla.

Jo, egentligen vet jag väl det rent logiskt. Men tja, hundvakt till pappas ögonsten :nailbiting: och du skulle se vad som händer om något (även) icke-akut händer med min katt. :angel:

Agria jourvet har nog en anteckning bredvid mitt namn: CCL. Men med de premier jag betalar för katten så får de tåla att jag ringer sent på kvällen. Iofs är de ganska värdelösa, allt är bara: hur är kattens allmäntillstånd? Ja, om det inte är påverkat kan du åka in till din veterinär - med osagt caveat, eftersom du är en neurotisk kattägare. :meh:

Får du inte bukt på magen så kan du prova åka till veterinärklinik och köpa Royal Canin gastro intestinal. Har aldrig använt själv, men har många vänner som säger det är outstanding för dåliga magar. Kör med det en tid tills magen är bra och fasa sen tillbaka vanliga fodret :) Finns som både burk och torrfoder (jag skulle nog prova burken först/blötmaten - skonsammare för magen)

Liknande trådar

T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka