MJLee

Trådstartare
Jag har skrivit i den allmänna hundtråden men nu har jag panik. M vägrar att äta, hon har kräkts upp sina tabletter. Hennes diarré är lösare. Hon är helt ok och glad när vi är ute men ser miserabel ut så fort vi kommer in. Jag har gjort uttorkningstestet på henne. Jag undrar om det var riset som gjorde det värre eftersom hon kräkts upp det? Nu har jag lagt några av hennes vanliga foderkulor i blöt men hon är inte intresserad. Jävlar att det här alltid händer på sådana här tider. Hur får jag henne att dricka? Helvetes Bollnäs. Finns ingen akut här och jag når inte DV.

Jag har skrivit i den allmänna hundtråden men nu har jag panik. M vägrar att äta, hon har kräkts upp sina tabletter. Hennes diarré är lösare. Hon är helt ok och glad när vi är ute men ser miserabel ut så fort vi kommer in. Jag har gjort uttorkningstestet på henne. Jag undrar om det var riset som gjorde det värre eftersom hon kräkts upp det? Nu har jag lagt några av hennes vanliga foderkulor i blöt men hon är inte intresserad. Jävlar att det här alltid händer på sådana här tider. Hur får jag henne att dricka? Helvetes Bollnäs. Finns ingen akut här och jag når inte DV.
Seså,hon dör inte av att inte dricka och skippa det där riset nu du gör det bara värre.

Jag skulle ge den vanliga maten uppblött bara. Inget ris eller så, men med Fortiflora (jag vill minnas att du skrev att du köpt hem det?). Det luktar en del och alla mina hundar har älskat det.

Jag brukar lösa upp lite nutriplus gel och ge med spruta. Senast kokade jag sej med ris. Mina andra hundar blir friska genast de får promax.

Jag ger vätskeersättning också om det är utdraget. In med spruta i munnen, men bara lite åt gången!

Jag brukar lösa upp lite nutriplus gel och ge med spruta. Senast kokade jag sej med ris. Mina andra hundar blir friska genast de får promax.

Jag ger vätskeersättning också om det är utdraget. In med spruta i munnen, men bara lite åt gången!

Vad heter vätskeersättningen? Kan man köpa den på apoteket?

Buggeriy bugger, nutriplus gel finns bara i webblager hos Hjärtat och inte alls hos apoteksgruppen. Var får ni tag på det?

Buggeriy bugger, nutriplus gel finns bara i webblager hos Hjärtat och inte alls hos apoteksgruppen. Var får ni tag på det?
Det finns annat att köpa om du inte hittar. Ersättningen brukar jag hitta på. Motsvarande lantmännen eller på apotek. Du kan säkert fråga farmaceuter. Det går att göra själv också om man orkar googla recept.

Det finns annat att köpa om du inte hittar. Ersättningen brukar jag hitta på. Motsvarande lantmännen eller på apotek. Du kan säkert fråga farmaceuter. Det går att göra själv också om man orkar googla recept.

Känns lite onödigt med ett hembesök av DV för att få nutriplus gel. och vätskeersättning. Ok, vätskeersättning verkar inte alltför komplicerat att göra själv och förhoppningsvis har apoteket en stor spruta jag kan få i henne det med. Positivt är att när vi var ute - hon insisterade vid fyra så kissade hon bara och för första gången bajsade hon inte. Kom just svansande men vill inte gå ut, vilket hon velat tidigare. Ville bli kliad på magen :love: Ser smalare ut än tidigare. Promax hittar jag inte.

Sådana här gånger är det så frustrerande att inte bo i Stockholm där man kan åka till djursjukhus dygnet runt och köpa vad man behöver. Är helt utelämnad till vanliga apoteken som inte precis prioriterar djur. Dessutom är det lördag innan nyårsafton. Jag får botanisera hos mitt apotek. Djuraffären här i stan hade bara en 2.5 kg säck med torrfoder som man tydligen använder vid magproblem. Ingenting annat förutom fortiflora som jag köpte där.

Sådana här gånger är det så frustrerande att inte bo i Stockholm där man kan åka till djursjukhus dygnet runt och köpa vad man behöver. Är helt utelämnad till vanliga apoteken som inte precis prioriterar djur. Dessutom är det lördag innan nyårsafton. Jag får botanisera hos mitt apotek. Djuraffären här i stan hade bara en 2.5 kg säck med torrfoder som man tydligen använder vid magproblem. Ingenting annat förutom fortiflora som jag köpte där.
Förstår det!

Men fortiflora, vanliga maten och sedan prokollin brukar göra susen så jag håller tummarna för det.

Nej alltså veterinär känns väldigt onödigt k detta skede. Finns det verkligen inte djurgrejer på vanliga apotek där???

Nej alltså veterinär känns väldigt onödigt k detta skede. Finns det verkligen inte djurgrejer på vanliga apotek där???

Jo men inte mycket och mest bara fästing och avmaskningsmedel vilket är totalt värdelöst. Särskilt i december!

Ok, var ute på promenad, lite diarré men när vi kom hem drack hon! Jag fattar inte. Hon kommer och svansar och är glad, sedan kräks hon (det ser lite slemmigt ut), ser eländig ut, vi går ut, hon är glad och pigg men inte lika vild som vanligt och tigger inte mat som hon brukar nu när vi är hemma. Förstår inte, hon var lös i magen, men lika galen efter mat som hon alltid är (labbe!) Nu verkar hon inte vara hungrig alls. Hon har absolut inte fått i sig något underligt de senaste dygnen sedan hon blev lös i magen.

Jag har också ont i magen av psykosomatiska skäl.

Helt värdelöst, det står att man ska börja ge mat efter att kräkningarna upphört men hur länge efter ska det vara?

4/5 hundar här hemma har kräkts. Inte lös mage, men total avsaknad av matlust för 2/5 och två av hundarna var oätna 24 timmar (de är så jäkla matglada att de inte kunde hålla sig längre än så). Den största hunden fastade mer eller mindre 3 dygn.

De nästan kaskadkräktes. Luktade nåt fruktansvärt illa! Det gick som tur om ganska fort.

Säkert någon mystisk magsjuka.

Helt värdelöst, det står att man ska börja ge mat efter att kräkningarna upphört men hur länge efter ska det vara?
Det är inte längre rekommenderat att fasta hundarna. Vill den äta så låt den göra det, men bara lite och väldigt lättsmält. Jag kokade som sagt upp lite sej åt den hunden som har känsligast mage. De andra åt sin vanliga mat.

Hur länge kan den hålla in vätska?

Det är inte längre rekommenderat att fasta hundarna. Vill den äta så låt den göra det, men bara lite och väldigt lättsmält. Jag kokade som sagt upp lite sej åt den hunden som har känsligast mage. De andra åt sin vanliga mat.

Hur länge kan den hålla in vätska?

Vätska och kräkningarna verkar inte ha något samband alls? Hon kissade när vi var ute i natt, men jag antar att det inte var vad du menade? Hur får jag henne att äta när hon inte är hungrig? Kanske kan man spruta in skonkost flytande i en spruta

Vätska och kräkningarna verkar inte ha något samband alls? Hon kissade när vi var ute i natt, men jag antar att det inte var vad du menade? Hur får jag henne att äta när hon inte är hungrig? Kanske kan man spruta in skonkost flytande i en spruta
Nej jag tänkte mest om hon kräks ut all vätska. Ha is i magen så läng hunden ändå är såpass pigg. Du kan absolut spruta in lite Uppsalammad mat med spruta.

Liknande trådar

T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka