Emmelie
Trådstartare
Har tagit över en 1,5-årig dansk-svensk gårdshund, en tik. Hos förra ägaren sov hon alltid i bur men jag har försökt ha henne lös på natten och så har hon en korg att sova i. Hon verkar väldigt trygg hos oss och hon har bott hos oss i 2 månader nu. Hon får gå ut sista gången kl 23 ungefär och på morgonen kl 6. Dagtid är hon med mig i stallet hela dagen. Problemet är att det är minst en pöl med kiss på golvet varje morgon. Vad kan detta bero på? Det började nästan direkt då hon fick vara lös. Tror inte hon kissade i sin bur då hon sov där men är inte helt säker....
Det har även hänt att hon gjort nummer två inne men då har det nog varit för att hon ätit sent och inte blivit ordentligt rastad på kvällen.
Någon som har något tips? Måste jag ha henne i buren varje natt??
Ska tilläggas att hon fått sova i min säng ett par gånger och då kissar hon inte.
Det har även hänt att hon gjort nummer två inne men då har det nog varit för att hon ätit sent och inte blivit ordentligt rastad på kvällen.
Någon som har något tips? Måste jag ha henne i buren varje natt??
Ska tilläggas att hon fått sova i min säng ett par gånger och då kissar hon inte.