Hjälp! Zelda- ocarina of time

Filifjonkan_

Trådstartare
Har project 64 (emulator) på datorn och fick för mig att börja lira Zelda igen. Herregud, som jag älskar det spelet! Satt pojkvännen på att klara bossarna (jag vill ju självklart bara bli stor och frita Epona :D ) men nu är han iväg och jobbar och jag känner mig angelägen att fixa själv.

Nu till mitt problem då. Har tagit mig (som lilla Link) upp för death mountain, och öppnat Dodongos cavern. När man kommer in där ska man springa över den lilla träbryggan, och hoppa på en av "hisspelarna" över till mittendelen. Därifrån ska man sen springa med den här enda lilla bomb flowern som växer där i mitten (vaddå en liksom, snålt!) och placera vid dörrarna (som man spränger upp) utan att spränga sig själv i luften (bomberna detonerar typ tio sek efter att man plockat dem. Jag vet, väldigt destruktiva vibbar). Har lyckats öppna alla dörrar, utom den som är till höger när man just kommit in och har träbryggan framför sig samt utgången i ryggen. Det är alldeles för långt att springa med bomben, han är för långsam, den lille fan! :mad: Någon som har ett tips här? Läst massa walkthroughs på internet, men alla verkar tycka det är all fun and games.... Which it's not!
 
Ja, alltså jag hade ju missat det faktum att i det rummet med alla bomberna, där de vill att man ska spränga alla samtidigt, så kan jag tända bomben på väggen+ ta upp den när den ramlar ned och kasta fort som fan=spränger alla bomber på samma gång=trappa uppenbarar sig. Tog mig vidare typ fyra rum därifrån, tror inte jag ska spränga dörren jag bad om hjälp med riktigt än :o Guuuh. Detta speeel!
 
Jag känner mig gammal (född 78).... uppvuxen med Zelda till Nes, och blir sjösjuk och vilse när jag försöker mig på 64 :o Jag kommer verkligen INGENSTANS i spelet... det där med att hoppa, rotera o slå samtidigt blir lite övermäktigt... gärna ska man hoppa över nånting o styra i luften. Jösses, jag klarade knappt av det på 90-talet liksom :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp