HJÄLP!! Vilken stallplats ska jag välja?

L

lansburg

vilken utav dessa stallplatser skulle ni valt?

Stall 1:
Helt ok stall med folk som är sådär..:crazy:
Har ridhus, paddock, inte så bra ridvägar, bra hagar, eget foder, tillgång till BRA tränare, ca 2-3 åtagande per vecka.
Pris 2500:- inkl. foder och strö

Stall 2:
Underbart stall likt ett "toppryttarstall" finns paddock och om nått år även ridhus. Har sådär ridvägar men bra hagar och fullservice (förutom mockning). Folket är snälla, trevliga och få men finns ingen som tränar på nån högre nivå och därmed inte heller någon att inspereras av:angel:.
kallhyra: 2500:- hö och strö kan köpas där.

Vilket skulle ni välja?:confused:

Sv: HJÄLP!! Vilken stallplats ska jag välja?

Helt klart stall nr 1.
Männskorna kan du ju undvika eller inte ha så mkt konstakt med (vet ju inte HUR stort stallet är), men det viktigaste är ju hur hästen kommer att ha det, utvecklingsmöjligheter osv.

är inte 2500 ganska mkt för kallhyra, beror naturligtvis på var man bor men...full service, in&utsläpp, fodring ? något mer ? täckesbyte?

Svårt att tala om för dig vad du ska välja, alltid svårt... men jag personligen tycker att det är viktigt attman trivs med folket. Det är JÄTTEVIKTIGT att man gör det, det eliminerar hela syftet med denna hobby om man ska behöva gå till sin älskling me en klump i magen, eller gå å irritera sig på olika personer hela tidne.

Det är ju lite olika från person till person, jag behöver folk som inspirerar mig, men nödvändigtvis inte i mitt stall. På ridklubben intill finns det säkert någon sm du kan få insperation utav. Om du har möjlighet att ta dit egen tränare kanske det till o med kan vara bättre.
hm, inte mkt att komma med kanske, men hoppas d gav didg nånting :P

det beror ju iof på vad man vill. Är man en person som tycker om att sköta sig själv är det ju kanske en bra lösning. och egentligen finns d väll ingentng sm säger att hästen har mindre utvecklingsmöjligheter i det andra stallet, eller ?

Jag skulle välja stall 2. Hur mycket man än undviker det måste man ju ändå umgås med de andra hästägarna, jobbigt att gå runt och vara smågriniga på varandra hela tiden...

nej inte om det finns som du skrev, träningsmöjlighter i närheten.
Men bara för att stallet är fint ska man väl inte välja det?
Höet och ströet går ju på en hel del, så då är det ju en avvägning..
på ena sidan trevligt folk. på andra billigare månadskostnad.

Hästen kommer säkert ha det lika bra i vilket av dessa stallarna han än hamnar. Ett + för hästen är ju att i stall nr 2 så är det ju alltid en och samma person som tar in/ut samt fodrar, vilket också känns tryggt för mig.
Ska kolla på ett till stall nu i dagarna så jag återkommer med mer info om det då.
Hör gärna fler åsikter om de två stallplatserna jag redan kollat in..
Är kluven:confused:

jo det är klart att det känns bra att det är en och samma person. Det är viktigt att hästen känner sig trygg.

HUr andra inakorderingar är jätteviktigt. det blir inte bra om man inte går ihop med folk.

Hur ser det ut med att kunna ta dit en bra tränare till stall 2? kanske finns möjlighet till det.

Sen så beror det på vad du har förmål med ridningen, om du vill tävla och träna mkt osv så kanske stall 1 är det som du ska stå på.
Eller om du vill tävla ibland men mest ha kul så kankse 2 är bäst.

jag skulle lätt valt stall 2. Jag tycker ridvägar, folk är jätte viktigt. Ridhus finns på stall 1. Men om du vill tävla då är det ju bara bra att "åka" iväg och träna. Då lär sig ju hästen att det inte är farligt att komma till nya ställen. Då på en tävlings plats kanske du har en lungn och sansad häst...

Lycka till

/Camilla

Liknande trådar

Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 850
Senast: super
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 228
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 007
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 085
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar