hjälp vid val av hingst

M

mira

skickar ut en förfrågan här till er "avelsvana människor". Tänkte betäcka mitt sto e Pascal ue Parant. Vill ha en dressyrhingst, nån som har tips om hingst samt hemsidor med hingstar för betäckning i sverige. känner mig totalt förvirrad av allt som man ska tänka på just nu:confused:
tacksam för tips

Sv: hjälp vid val av hingst

skickar ut en förfrågan här till er "avelsvana människor". Tänkte betäcka mitt sto e Pascal ue Parant. Vill ha en dressyrhingst, nån som har tips om hingst samt hemsidor med hingstar för betäckning i sverige. känner mig totalt förvirrad av allt som man ska tänka på just nu:confused:
tacksam för tips

ingen alls??

Om du väntar till våren efter hingst-premieringarna så kan köpa en katalog med alla verksamma hingstar inom ASVH. I den finns både text med beskrivning av hingsten och bilder. Sedan har många hingstar egna hemsidor.
Du kan också titta på ASVH:s hemsida där finns dels användningsråd när det gäller både ny godkända hingstar för de senaste åren och även de A- och ELIT-premierade hingstarna. Dels kan du också hitta deras faktablad som innehåller alla uppgifter om betäckningssätt och vilka avgifter hingsten har.

Kolla in blup.se
Där hittar du all statistik över halvblodshingstarna.

Annars så puffar jag som vanligt för min favorit: Don Primero

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 522
Senast: Marty
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 546
Senast: Unafraid
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 311
Senast: ginnies
·
Avel Jag tänker betäcka mitt sto till våren men kan inte välja hingst. e Richfield ue Rosenkavalier. Hon är ett riktigt fint högrest och...
Svar
14
· Visningar
2 387
Senast: tabac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka