Hjälp! Vårtor på fingrarna, provat "allt"!

Sv: Hjälp! Vårtor på fingrarna, provat "allt"!

Har inte haft vårtor sen jag var barn (90talet).

Men jag kommer ihåg att vi satte på vårtmedel och sen så satte vi på ett plåster med klisterdelen över vårtan och medlet så att den inte fick något syre. Säkert samma idé som den som nämnde silvertejp. Det brann och sved som attan att stänga in vårtmedlet med plåster speciellt om det råkade komma lite utanför själva vårtan.
Sen plockade min mamma bort den döda huden/vårtbitar med pincett. Ibland fick hon tag i vårtan och drog bort den…. Det gjorde ONT, men de försvann!

Så fortsätt med vårtmedel, varje dag och sätt plåster (klisterdelen) ovanpå så du stänger ute syret. Och jag hade definitivt varit mer aggressiv med behandling än vad som står på förpackningen om inte de rekommendationerna räcker.

Becur vårtfri alltså, det är nog den enda vi inte provat, det och silvertejp, som en kollega "tipsade" om idag :crazy:

Det fungerade för mig, och gjorde inte ont. Men det verkar ju som att andra i tråden har haft en annan upplevelse, så det är väl som med allt annat: individuellt. Jag hoppas det löser sig för er.

som sagt... pm:a TRIX å fråga... det var inga dyra tabletter vad jag vet.

Jag har googlat lite och hittade om Thuja tabletter och lösning som man penslar på så har beställt det nu. Inte dyrt alls, sammanlagt typ 200 kr blev det.

Började igår också med kolloidalt silver, på fötterna fick han ha det i plåster över natten men på fingret får han ha dygnet runt och så får vi se vad som händer helt enkelt.

Vi märkte först inget men efter en vecka såg vi en stor skillnad, då hade vi satt silverplåster varje kväll. Så jag önskar verkligen att ni upplever samma sak :)

Jag har googlat lite och hittade om Thuja tabletter och lösning som man penslar på så har beställt det nu. Inte dyrt alls, sammanlagt typ 200 kr blev det.

Började igår också med kolloidalt silver, på fötterna fick han ha det i plåster över natten men på fingret får han ha dygnet runt och så får vi se vad som händer helt enkelt.

bra där! :D Du skulle sett inken på hästen, den var 1,5*2cm och det rann blod flera dagar ner på benet (den satt mellan frambenen) efter att den blivit undersökt av veterinär. Riktigt nasty!!! Sen var den som en platt kastanj istället efter tablettkuren... kan ta någon månad, men va fan, lätt värt!!!

mmm... men det kostar från 1000 kr/vårta och gång :(

Mm, men det funkar. Jag har fått en fotvårta, en enda gång i livet och jag ville bli av med den snabbt och för alltid. laser på en privat plastikklinik och så kom den rackaren aldrig tillbaka.

Jag har haft en vårta på handleden som jag frös bort hos en läkare. Behövdes bara en gång.

Fotvårtor har jag också haft. Där använde jag vårtfri och det är helt oslagbart (på mig iaf). Efter jag hade duschat så karvade jag så mycket jag kunde med liten sax och pincett, sen i med vårtfri med hjälp av en topz. Någon gång skrapade jag t.o.m innan jag duschade för att det skulle nå igenom skorpan ännu mer. Det står att man bara ska behandla 1 gång i veckan, men jag gjorde det var 4e-5e dag.

Det funkar ju inte på ett barn.. men jag fick en vårta på stortån en gång... Jag löste det med en nål, pinsett, sax och en tändare. :nailbiting:
Fan vad ont det gjorde, men tillbaka kom den aldrig och nu vet jag hur en vårta ser ut inuti ;)

Mm, men det funkar. Jag har fått en fotvårta, en enda gång i livet och jag ville bli av med den snabbt och för alltid. laser på en privat plastikklinik och så kom den rackaren aldrig tillbaka.

Jo, det är säkert kanon men som sagt, sonen har tre fotvårtor och två på fingret och det är då minst 5000 kr, pengar som inte finns till vårtor just nu.

Delvis KL.

Sonen får nu thujatabletter + att jag baddar med thujaextrakt dagligen. En fotvårta verkar vara på väg bort och den stora vårtan på fingret ser mkt mindre ut så jag hoppas det kommer att fungera!

kl

Vårtfri var det som hjälpte hos oss, vi provade också frysning och annat utan att det hjälpte. En gång i veckan bara. Thuja använde vi till mollusker och det verkade göra nytta fast vi åkte på solsemester i Thailand i samband med det så kanske sol och bad hjälpte också.

*Liten uppdatering*

Vi har nu kört Thujataletter samt thujalösning sedan snart tre veckor och ingen förbättring, tvärtom har han nu fått fler vårtor och har nu fem (!) vårtor på ena foten. Det sitter en vårta på varsin häl som tydligen gör asont när han går :( Kanske funkar thujan bara på mollusker?

Så idag köpte jag Vårtfri och topsade på - det är det enda vi inte provat av de medel som går att köpa på apoteket. Hjälper inte det så vet jag inte vad jag ska göra. Helt sjukt att sjukvården vägrar hjälpa en, särskilt när det faktiskt hindrar honom då det gör så ont att gå. Som det är idag måste han ofta ha compeed-plåster över vårtorna som sitter på hälarna för annars gör det för ont att gå och springa.

mmm... men det kostar från 1000 kr/vårta och gång :(

Är du säker på detta?
Kan vara värt att kolla upp igen, jag tog bort mina vårtor, privat med laser och betalade 1000kr för alla. Jag hade massor, både på händer och fötter och skulle blivit ruinerad om priset var per styck.

Är du säker på detta?
Kan vara värt att kolla upp igen, jag tog bort mina vårtor, privat med laser och betalade 1000kr för alla. Jag hade massor, både på händer och fötter och skulle blivit ruinerad om priset var per styck.

Vart gick du då?
Jag har googlat runt på olika klinikers hemsidor och kollat i prislistan så det är dårifrån jag fått det. Kan ju vara så att man kan få ner priset om man ringer och hör med dem men det billigaste jag hittade var 800 kr/vårta och det är ju då föga troligt att de skulle ta bort 8 vårtor för en tusenlapp :(

Jag hade massor, slutade räkna vid 50 st, och fick ingen hjälp av VC.
Jag var på Europakliniken i Stockholm.

Men, det var 2 år sedan.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 542
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 361
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 868
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama