Hjälp! Vad ska jag göra

Wildchild_84

Trådstartare
Sedan i Söndags morse är min hankatt spårlöst försvunnen. Han blev kastrerad i Tisdags och släpptes ut för första gången igen i söndags. Han brukar alltid följa med mig till affären, den ligger ca 100 meter från lägenheten och vänta utanför. Han följde som vanligt med mig väntade utanför, när jag kommer ut var in MAX 2-3 minuter så vart han borta. Han hade halsband med bjällra vilket betyder att jag borde hört honom, han kommer ALLTID när man ropar. Inte ett ljud sedan dess, är så orolig. Vet att det "bara är en katt" men man fäster sig så mycket och ja, jag saknar honom. :cry: Lägenheten känns så tom. Det som ligger mig närmast är att någon tagit honom. Kan inte hitta någon annan förklaring.Han är också öronmärkt samt kastrerad och halsband så att någon tagit honom för att dom trodde att han ej hörde hemma någonstans det köper jag inte! Har någon några tips för hur jag kan gå tillväga för att ha störst chans att få tillbaka honom :crazy: Bild på honom ; http://www.pixbox.se/pic_show_id18853055.html

Sv: Hjälp! Vad ska jag göra

Ut och LETA efter katten. Att bara ge upp och ta katten som bortsprungen är slappt.
sätt upp lappar
  • ring polis
  • ring katthem i närheten
  • ring på hos grannar och be dom kolla om katten kan vara instängd i garage eller liknande
  • kolla diken och vägkanter

Han är hittad. Överkörd låg han bland en massa stenar. Han är grå till färgen så han syntes inte så tydligt. :cry:

Usch! Vad hemskt...:(

Det ska mycket till att jag släpper mina katter fria just för bilarnas skull. Det är förrädiskt.

Nej vad tråkigt:cry:
Det är därför det inte är bra att ha kissar vid bilar.
Kanske skulle tillverka reflexvästar för katter.

*kl*

Bara en katt?

Hur kan en älskad livskamrat vara "bara"?

Senast ändrad:

Åh vad sorgligt! :( Och han var sjukligt söt också..

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 825
Senast: em-pirre
·
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Niceperson
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17