Hjälp vad ska jag göra???

W

Warmia

Har ett 3 årigt sto som är helt livrädd för sprutor....
Har nu försökt chipmärka henne utan att lyckas går heller inte att få henne vaccinerad, VAD GÖR MAN??? :confused: :cry:

Sv: Hjälp vad ska jag göra???

Tyvärr brems exploderar hon av och plegg ja det är ju en spruta = får panik.... :confused:

ge henne sömntabletter först...o ta sprutan sen. det brukar funkar på Kotte.

åke skrev:
Har du inte någon bild? Vad är han för ras? Tävlar Kotte?

Nej.Kan tänkte ta bild på han.Men han vill int de. Han är nordsvensk/shettis. jätte fiiiiin. Nej jag kan int de.

jo Kotte kan.han är jätte bra.Men jag kan int. eller jag kan.men jag tycker det är så pinsamt när folk kollar på mig och Kotte.Jag har amputerat ett ben.

de finns inte så mkt man kan göra, man får nästan ta till tvång. hålla fast (lägg om grimskaftet runt en fast stolpe, inte binda) o snurra om örat istället för näsan kan juh hjälpa, har samma effekt som näsbrems men funkar bättre på de som e känsliga om näsan sin. eller ha en jätte fin nål som knappt känns men då tar de JÄTTE lång tid att spruta. De finns plegg som man kan ge i munnen nu mera de tar dock tid. Man kan lokalbedöva området som ska sprutas med en mini spruta som verkligen inte känns. men hästen vet när du kommer med spruta, för att DU vet att hon e tramsig med de. Va lugn o tänk inte så mkt på att hon reagerar. Svårt ja veeet men lycka till!!!

Oj, det var tråkigt att höra. Men skit i det och tävla vetja. Kram till dig.

Fråga Alexandra här på forumet, har haft dem problemen och klarat ut det.

åke skrev:
Oj, det var tråkigt att höra. Men skit i det och tävla vetja. Kram till dig.

Ja,men det är så pinsamt. Kotte känner om jag är rädd..eller nervis. :cry: men jag ska tänka på de kompis. Tack.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 717
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 979
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 883
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 516
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.