Z
Zareefa
I fredags när jag var ute och red började min häst hosta, ca 3ggr. Saktade av till skritt men hon ville bara fortsätta springa, så jag promenerade hem med henne. Hon hostade även ngn gång när vi gick hem mot stallet. Sen lördag så fick hon vila, hostade vid några tillfällen i hagen. Pratade med hon som haft morgonjouren söndag och hon berättade att hon hade hostat ngn gång inne i stallet på morgonen. Jag tog in henne igår och ryktade och då hostade hon till 2 ggr tror jag. Var i stallet hela kvällen igår och hon hostade då inget ute i hagen, inte heller då vi tog in dom för kvällen. Däremot nu på morgonen vare samma sak, hon som haft morgonjouren berättade att även idag hade hon hostat inne i stallet när hon kommit. Men visade inget nu när jag ledde ut henne i hagen. Hon är pigg och nyfiken som vanligt, äter maten som vanligt. De andra i stallet tycker hon verkar pigg som vanligt annars. Hostan låter torr, och andningen låter bra, inget bubblade. Lite småsnorig. Tempade henne idag, 37,4. Snälla hjälp mig, vad kan detta vara, och bör jag kontakta veterinär?