Hjälp Vad har hänt????????

S

sussa

Jag är totalt rådlös :cry:. fick tillbaka min häst från Fodervärden för en vecka sedan o det är INTE min häst som kommit tillbaka. Jag fattar ingenting, Hon är så arg, o bits o slår med framhovarna när man borstar henne på bogen o mellan frambenen. Hon är totalt Galen, hon har alltid varit lugn vid uppstallning o älskat o njutit när man borstat henne ÖVERALLT, men nu är hon som förbytt. Till råga på allt så hade hon några sår på magen o bogen, ser faktiskt ut som mugg. Jag ringde förra fodervärden men har inte fått ngt svar. Ändå så har jag besiktningspappret på henne att allt vad ok när de kom hem med henne. Vad gör man????. Hon blir kanon stressad o kickar o Bits efter oss när vi ska försöka rykta henne vid bogen o mellan frambenen, Vi får va två när vi tvättar rent. Har känt små knölar av ngt slag, som fett knölar el ngt liknande mellan frambenen.:confused:
Är det ngn som känner igen detta problem. Alltså en häst som varit lugnet själv o beter sig på detta galna vis måste ju ha väldans ont. Hon kan väl inte reagera så stark om hon bara är sur o blir irriterad. Omställningen kan ju naturligvis göra sitt att hon kommit hem efter 1 år, men hon regerar ju endast på dessa ställen som vi tar på, inte ngn annanstans. Jag är helt uppgiven :cry:

Sv: Hjälp Vad har hänt????????

Usch så hemskt!
Hoppas allt gåt bra.

Hästen visar att den har ont, det bästa är nog att beställa tid hos veterinären och låta den bli undersökt o behandlad. Kan inte vara roligt att få tillbaka den i dåligt skick.:(

Jag håller helt med dig! Hästen har ont.

Ts:

Jag tänker direkt på att hon förmodligen har spända muskler när hon reagerar så - men orsaken till att hon har det kan ju vara många.

Hoppas det ordnar sig! :(

Veterinären var där i dag o tog biopsi på hennes knölar. Nu är det bara att vänta 2 veckor o se om vad vi får för svar. Ska forska lite om IR-behandling. Det kanske kan va ngt bra om Hudproven ej visar ngt. För ngt tok är det Verkligen. Och naturligtvis så ska jag ta henne till Klinik, men väntar nu på svaret på biopsinet.:confused:

min häst blev som förbytt på en vecka... hon hade ONT...
världens snällaste började bitas, kicka när man borstade/skulle lägga på täcke osv... spänningar i musklerna i det fallet...

ta ut vet, sen behåller du utlåtandet på papper, sen kollar du upp vad som har hänt!

hoppas du får tillbaka "din häst" snart igen, att hon vet att matte inte är elak!

Håller tummarna att det går bra

Ska själv in ta biopsi på mitt sto på hennes juvertumör imorgon.

Lycka till !!! :)
Jag ringde Strömsholm o de sa att jag skulle ha is i magen o vänta på provsvaret, om det inte visade ngt så ska hon in på Utredning.
Fy vad jobbigt för henne . jag förstår att hon har Ont men kan inte hjälpa henne. Det blir heller ingen trygg omvårdnad för man vet inte riktigt när hon tänker bita till. Jag kan läsa av henne rätt bra ändå för jag har känt så mkt på henne o vet vart hon reagerar, men kan ej låta Barnen komma i närheten av henne just nu. Endast för att ge henne äpple el klappa henne i ansiktet är ok. :cry:

Svårt att se sin vän lida men tänk om hon inte kommit hem utan gått kvar och haft ont.

Sade fodervärden någonting om förändringen?

Nä, det förstod inte direkt ngt, Men när jag tänker efter så sa flickan till mig när Min häst kom hem, att hon fått borstat henne vid bröstet utan att hon bitit :confused::confused::confused:. Jag tittade då på henne som jag hört fel o sa att Hon älskat när hon blivit borstat där o då fick jag inge svar tillbaka. Jag känner att jag inte får så många svar direkt o jag blir bara förbaskad, så det ända är att bara ta tag i detta problem nu göra allt så bra för Min Tjej. Jag har en liten känsla av att det är några muskel problem. hon är lite stel bak men hon haltar inte el ngt. Hon va väldigt snyggt musklad o fin i kroppen när hon kom, o de sa att hon va typ riden varje dag. Men jag undrar HUR, en 12- åring kanske lajar väldigt mkt (Inte Alla). Aha Jag vet inte o inga svar får jag heller. Men nu är allt i rullning så det känns bra.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 185
Senast: WildHorse
·
A
Hästvård Jag vet inte om jag lagt denna tråden i rätt fack, om ngn annars isf kan vara snäll o flytta den ? Jag upptäckte ett ärr under magen...
Svar
18
· Visningar
3 217
Senast: anna1984
·
S
Träning Hej, har skrivit mkt här de senaste veckorna om Mitt Sto Frida 14 År som kom hem från Sin Fodervärd hon va hos i 1 år o 3 Mån. När hon...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: sussa
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 203
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar