Hjälp! vad har hänt med datorn?

N

Nickan

Nu har det "flippat" totalt.

Efter ca 5 min online på internet (chello bradband) stäner den ner internet. Och ibland innan det kommer det upp en grå ruta som säger att ngt är fel ( ngt med windows. lsass32?) det tickar en "klocka" nedåt från 1 minut sedan startas datorn om :crazy:
Hela datorn har frusit i ett par dagar nu, alltså den har låst sig helt när man lämnat det 5 minuter...
Vad sjutton har hänt?
Nån som vet?
 
Hej!
Har råkat ut för samma sak, supporten sa att datan var virus smittad, så mitt råd till dej är att ladda ned
ett program som heter fx blaster. jag bifogar en länk med information vad du kan göra,det står mycket bra information på den här sidan .Troligen har du blivit "smittad"av någon sorts "mask".detta är länken:http://www.susning.nu/W32.Blaster.Worm
Mvh Lorangas äkta hälft Horseman
 
du har fått blaster ta hem blaster fix, service pack 1 och updatera windows...
 
Tack!! ska titta på en gång!!

Kan ju inte leeeva utan burken :D
 
Har vart på windows update och uppdaterat...ska man uppdatera allt som föreslås...

jaha..nu ska den starta om igen *suck*
 
Har tydligen ine "administrationen" för att "ta bort" blastermasken...däremot kan jag göra på detta sätt för att ta bort sassermasken :confused:

Min dator poppar upp felmeddelanden om att jag smittats av sassermasken, så det kanske ÄR den? Har uppdaterat ALLT på+ windows update och håller nu på med avinstallationen av sasser.

Än sålänge funkar det :)

TACK!!
 
NEJ!!!

Min dator verkar ÄLSKAS av virus :crazy:

Måste hitta ngt bra virusprogram....tips???

Sasser fanns på min dator dock inte blaster *phu* alltid ngt..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp