Hjälp, vad är det för fel på katten?

D

Darknesss

En av mina katter har börjat bete sig konstigt. Hon är en bondkatt på snart 3 år.

Hon håller till mycket ute i stallet men är även inne i huset hos familjen. Hon jagar mycket och tar både mus, orm, fågel mm.

Nu verkar hon vara lite rosslig i luftvägarna, fnyser och harklar sig nästan som om hon tänker spy upp en hårboll en det kommer inget.
Hon verkar även lite "nere" och kurar ihop sig samt går med svansen lite hängande.

Vi har nu tagit in henne för att kunna ha lite koll på henne.
Ingen av de andra katterna är annorlunda på något vis.

Vi avaskade samtliga med tabletter för 2 veckor sedan. Kan detta ha någon påverkan?

Vad tror ni det kan vara för fel på katten?
Vi avvaktar imorgon också annars ringer vi vetrinären.

Tacksam om någon har något tips!

Sv: Hjälp, vad är det för fel på katten?

Mask kan ju ge sådana symtpom men det kan även handla om kattsnuva eller något som sitter fast. Veterinären är den enda som kan bedöma vad som felas.

Sv: Hjälp, vad är det för fel på katten?

Tack för svaret. Jag ska ringa vetrinären imorgon och se vad dem säger.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 167
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej alla kunniga! Jag är nyss hemkommen ifrån veterinären med min katt och befinner mig i ett litet kaos. Han diagnosticerades med...
2
Svar
21
· Visningar
3 769
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej! Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle skriva ett enda ord i Bukefalos Kattforum - men nu händer det! Jag har aldrig varit så...
2
Svar
25
· Visningar
2 848
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Random bildtråd med text V
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat