Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så ), tog in henne i stallet men hade inte en tanke på att hon skulle vara dräktig.
Jag köpte henne för ca 8v sedan och då har hon stått hos en hästhandlare, och vet inte hur länge hon har stått där eller vad han har för hästar mer, bara att han har ca 25 hästar.
Hos oss har vi bara ston och ingen har föl eller har haft föl.
Jag kände runt juver och spenar för hon är lite skorrvig för att flugor och bromsar har käkat lite på henne, och DÅ till min stora förvåning hade hon mjölk, JÄTTEMYCKET.
Så alltså rund som en tunna och massa mjölk i juvrena.
Så beter hon sig väldigt stoigt i hagen med.
Kan hon ha blivit betäckt hos hästhandlaren?
Till saken hör att han var lite okunnig och oseriös, så ville bara "rädda" livet på henne, om man ska uttrycka sig så. Jag älskar henne och vill henne allt gott, men jag kan inget om dräktighet och föl och förlossning, hur gör man, ska man vara med eller vill hon vara själv, jag kan ingenting.
Till saken hör att hon är bara 5 år, är hon för ung?
Vad ska jag göra, vet kommer i morgon och kollar.
Vad tror ni?
Tacksam för svar, och jag vill inte ha några svar tex, det borde du veta, sa inte hästhandlaren någon ( nej det gjorde han inte), Ska du verkligen ha häst osv.
Jag hade inte räknat med detta när jag köpte henne. Tack för snälla svar!
// Rädd stoägare
Jag köpte henne för ca 8v sedan och då har hon stått hos en hästhandlare, och vet inte hur länge hon har stått där eller vad han har för hästar mer, bara att han har ca 25 hästar.
Hos oss har vi bara ston och ingen har föl eller har haft föl.
Jag kände runt juver och spenar för hon är lite skorrvig för att flugor och bromsar har käkat lite på henne, och DÅ till min stora förvåning hade hon mjölk, JÄTTEMYCKET.
Så alltså rund som en tunna och massa mjölk i juvrena.
Så beter hon sig väldigt stoigt i hagen med.
Kan hon ha blivit betäckt hos hästhandlaren?
Till saken hör att han var lite okunnig och oseriös, så ville bara "rädda" livet på henne, om man ska uttrycka sig så. Jag älskar henne och vill henne allt gott, men jag kan inget om dräktighet och föl och förlossning, hur gör man, ska man vara med eller vill hon vara själv, jag kan ingenting.
Till saken hör att hon är bara 5 år, är hon för ung?
Vad ska jag göra, vet kommer i morgon och kollar.
Vad tror ni?
Tacksam för svar, och jag vill inte ha några svar tex, det borde du veta, sa inte hästhandlaren någon ( nej det gjorde han inte), Ska du verkligen ha häst osv.
Jag hade inte räknat med detta när jag köpte henne. Tack för snälla svar!
// Rädd stoägare