Hjälp?! Ska på "fotkurs" i AR nu i helgen!!

R

ramada

Hej!!

Hoppas ni kan hjälpa mig lite grand, jag är så himla nervös...:o

Ska ju nu till helgen, lördag/söndag, på kurs i Akademisk Ridkonst som fotfolk till att börja med då jag är nyfiken på om detta kan vara något för mig och min "gammtravare" att ge oss in på...:crazy:

Det som känns absolut värst är att jag kan typ ingenting!:confused: Alltså det känns ju som alla andra har ridit dressyr m.m. i flera år och här kommer jag grönare än den grönaste björken på våren...:crazy: dessutom har jag ju en Travhingst som jag fick från banan i augusti 2005, vi har väl egentligen inte hunnit med så mycket alls förutom att lugna ner oss och inte vara ett stressat nervvrak så fort vi ska ut på tur... Har mest lullat i skogen och inte direkt begärt så mycket mer av varann ännu, men jag känner att jag har någon högre ambition ändå , vill ju inte lulla på i skogen för evigt utan vill kunna ta pållen till ett ridhus eller ridbana och köra ett riktigt hjärngympa/kroppspass emellanåt också..;)

Så.... jag tänkte börja lite lugnt med att vara med från marken nu i början då och sedan kanske nästa gång det arrangeras kurs så kan jag ju ta med killen min dit...

Är det något speciellt jag bör tänka på tycker ni som har hållit på ett tag? Tänkte ta med mig kamera och anteckningsblock så jag kanske kan sätta ihop ett eget litet övningshäfte med illustrerade bilder för min egen skull, vad tror ni?:(

Oj det blev längre än jag tänkt det här men som sagt jag är rätt nervös som sagt då man känner att man inte kan just nånting...

Sv: Hjälp?! Ska på "fotkurs" i AR nu i helgen!!

Hej :)

Det är absolut inget att vara nervös för! Penna och papper är
jättebra för man kommer inte ihåg allt som sagts efteråt. Ibland tror
man tom att tränaren sa en sak så tittar man i sina papper och
upptäcker att det inte alls var så :o
Skriv ner frågor du funderar på när du kommer på dem, ofta glömmer
man fråga mycket man funderat över när tillfället väl kommer..

Kamera kan nog vara bra men fråga ekipagen innan du fotar.. På
våra kurser har det aldrig varit någon som fotat. Man kanske kan bli
lite störd av blixten, jag vet inte..

Hoppas du får en lärorik och skojig helg!

Hej!

Okej, va bra!
Jo jag tror de har gått ut med redan i anmälan om det är någon som har nåt emot att man fotar ,då det stod med i infobladet med schemat och anmälda att man gärna fick ta med sig kameran ,men självklart frågar jag innan jag knäpper någon jag inte känner.
Jag har en tjej med som jag känner så henne skall jag passa på att fota mycket då hon ville ha bilder för sin egen del också...:)

Så i princip behöver man inte några förkunskaper för att börja med akademiskt? Utan man kan börja från scratch så att säga.

Hehe, jag ska RIDA på samma kurs och jag har aldrig ridit AR-lektion innan. Har för övrigt inte ridit lektion alls på nästan ett år, med undantag för en westernclinic förra helgen (som jag OCKSÅ var nybörjare på). Så jag är också nervös :o Dessutom har jag legat med 39-40 graders feber sen i fredags, jag hoppas verkligen att jag orkar rida några pass innan helgen...

Ta med kamera du, och fota gärna mig och Svarten också :rofl:

Vi ses :)

Dessutom är det väl inget att vara nervös för att gå som fotfolk?! Du kan ju bara smyga runt och titta och lyssna :idea: Vi som rider kommer däremot bli granskade i vartenda steg, av en kritisk delegation med kameror och anteckningsblock :eek: Och som kanske hänger ut de allra värsta ögonblicksbilderna på internet och skapar diskussioner om "ska det verkligen se ut så här" :crazy:

Och förutom att vara nervös för ridningen så måste jag (tack och lov tillsammans med min sambo :love: )
- Hinna släppa ut hästar och mocka innan alla kommer.
- Se till att uppfart och parkeringar är framkomliga.
- Guida till parkering och boxar/hagar.
- Dra loss alla som backar ner transporten i något dike :smirk:
- Se till att kursledare och deltagare har allt de behöver.
- Fixa fika och mat till alla.
- Försöka vara en trevlig värdinna :o

Men det ska bli KUL!!! Bara jag blir av med den dumma influensan snart...

Haha! Va kul att du också är här och läser!! :D

Men det ska bli jättekul att se vad detta går ut på lite grand, en annan hann ju inte ens så långt som till dressyren på ridskolan som liten tjej (för dyrt) så då känner man sig som värsta loosern, men man får väl försöka tänka som så att alla är vi nybörjare ifrån början och något lär man väl alltid lära sig fasten man är på mattan så att säga...:D

Jag självklart ska jag passa på att fota er också!!

Nja mina bilder lär aldrig hamna på internet av den anledningen iaf. det är det fina med att vara nybörjare, kan man inte själv kan man heller inte döma andra... lite visdomsord hihi..:p
Jag brukar passa på och fota och maila över bilder på de hästar vars ägare jag har mailadress till. Brukar ju fota Vilma när jag får chansen och skicka över till Lasse och Ann i Ås. vacker donna det där...:d

är det alexandra myhrens kurs? den skall vara här 28:e april o jag funderar på att gå som "fotfolk"
Har dock ingen häst att rida ar eller ngt annat på för tillfället, men en shettis som jagh försöker skola från marken... tror ni att det kan vara ngn idé att gå? (är jätteintresserad av att börja rida ar, men har som sagt ingen ridhäst för tillfället)

Nej, det var en annan tränare.

Det går säkert bra att ta med en shettis! Det var jättemånga på kursen vi var på som jobbade hästen från marken.

Dessutom är det väl inget att vara nervös för att gå som fotfolk?! Du kan ju bara smyga runt och titta och lyssna :idea: Vi som rider kommer däremot bli granskade i vartenda steg, av en kritisk delegation med kameror och anteckningsblock :eek: Och som kanske hänger ut de allra värsta ögonblicksbilderna på internet och skapar diskussioner om "ska det verkligen se ut så här"

Och förutom att vara nervös för ridningen så måste jag (tack och lov tillsammans med min sambo :love: )
- Hinna släppa ut hästar och mocka innan alla kommer.
- Se till att uppfart och parkeringar är framkomliga.
- Guida till parkering och boxar/hagar.
- Dra loss alla som backar ner transporten i något dike :smirk:
- Se till att kursledare och deltagare har allt de behöver.
- Fixa fika och mat till alla.
- Försöka vara en trevlig värdinna :o

Men det ska bli KUL!!! Bara jag blir av med den dumma influensan snart...

har inte varit inne här på ett tag och så började jag leta lite info om transporter och så - Nu jäklar ska jag köpa en! och så råkar jag trilla in på denna tråd :D
synd jag inte såg den innan kurs då hade jag kunnat lugna dig ännu mera TS, fast nu gick det ju så pass bra att du faktiskt vågar ta med pållen på nästa kurs ;) jättekul!

Och du Anna - Du skötte dig alldeles utmärkt :bow:
med mat o skottning o ridning och allt annat du fixade - med sambons hjälp förstås :-)

:banana:

nu ska jag leta vidare om nån har skrivit om den omtalade paneldiskussionen i Västerås

Liknande trådar

Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar