Hjälp, ska köpa Wii.

N

Nekko

Jag är i desperat behov av hjälp. Planerar att köpa ett Wii-spel till min 6 åriga son, och mig själv... Jag kan inget om TV-spel överhuvudtaget! (All tid går ju till pållarna) Om man man ska köpa ett Wii, vad behöver man mer än själva "burken"? Vilka kontroller behövs? Har sett massa begrepp som nunchuck, motion plus osv. Vad är det? Om jag köper begagnat vad bör jag få med då, för att bara börja spela meddetsamma? Vad behöver jag köpa till om jag köper ett helt nytt Wii? Jag vill kunna köra Wii- fit, då behöver man väl en"balanceboard", vad behövs mer? Barnen vill spela olika sport spel, äventyrsspel och motorspel, vad behövs då? Yngsta dottern, finns det häst spel? Snälla någon berätta enkelt och kortfattat för mig vad man bör tänka på och vad man bör ha när det gäller Wii!! Dessutom vad bör man betala för ett begagnat wii? Är det något typsiskt som går sönder?

Skriv!
/ en icke data-nörd
 
Sv: Hjälp, ska köpa Wii.

Nu är jag ingen expert då jag nyss köpt ett men iaf :angel:

Nunchuck och motionplus kan ju behövas, upp till 4 stycken beroende på vad ni ska spela och hur många som ska spela samtidigt.
Vill de köra motorspel så är det roligar om man har en ratt! För andra sportspel vet jag inte..


Vad du får när du köper begagnat beror ju på vad den som äger wiiet har köpt för saker. Pris där har jag ingen aning om, men jag har sett annonser där de begär ett högre pris än det finns nytt :crazy:
Visserligen ingår väl vissa spel då, men jag tror ändå det är bättre att köpa ett nytt för 2000 än att köpa ett begagnat + ngra spel för 2000.

Finns säkert någon som kan svara mer utförligt men jag har ju skrivit lite iaf :D
 
Sv: Hjälp, ska köpa Wii.

en kontroll och en nunchuck ingår när man köper både nytt och begagnat, ett nytt får du ett spel med.
Hästspel finns allt nästan som finns till NIntendo DS finns till wii.
balansplattan, köp den ny, alla begagnade vill de ha nästan nyrpis för och då är det bättre att köpa ny och ha garanti.
När man spelar tennis mm är det roliga med en racket osv men det finns att köpa.
Motionplus är ett tillbehör som används till wii sports resort, går ej att använda tilll spel som inte stöder den versionen.
Mario kart och super mario bros är nästan nödvändigt superkul för hela familjen, sen är det vettigt att köpa uppladdningsbara batterier sådana som hör till wii, för spelar man mycket blir det dyrt annars, finns även till wii fit plattan.
Köp begagnade spel för det mesta, de är superdyra annars, finns affärer där man kan byta in sina spel
 

Liknande trådar

IT & mobiler Och jag behöver hjälp. Sist jag köpte dator så köpte på sådant där hyrköp via jobbet så det är typ 12 år sedan. Var inne ett tag på att...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp