HJÄLP!! Så trött på honom...

Annie__

Trådstartare
Hej !
Jo det är såhär att jag har en c-ponny som jag har haft i ca 2½ år.I början när jag först fick honom så var han snäll och så. Men efter några månader började han bita efter mig när jg ryktar osv. Nu biter han inte längre , men han huggar i luften, och det ska dom ju absolut inte göra ju.Han blev bättre ett tag men nu är han så jobbig igen.Jag har provat allt känns det som, både ignorerat , viftat med spö , rytit tbx. Jag är bra så trött på det nu. Har ni några tips ?:confused:

Sv: HJÄLP!! Så trött på honom...

Han kanske har ont? Tycker det låter som ett tecken på det. Kolla upp med veterinär för säkerhetsskull. Hur är han att rida?

Jag svarar som tjalfe - kolla upp med veterinär ifall han kanske har ont någonstans.

Om samma fråga, hur beter han sig när du rider?

oj da det later ju inte bra.

Men eftersom det ar en c-ponny sa tror jag att du ar ganska ung, kan ju vara sa att eftersom hasten din var snall nar han kom sa ar det sa att han har fatt overtaget over dig och vet att han kan bete sig hur han vill och du kan inte gora nagot at det.

Du behover hjalp att komma ur den hara spiralen, :idea: Annars sa ar det ju supertrakigt att aka till stallet for att bara motas av skit.

Hitta nagon duktig "hastkarl el hastkvinna" horsmanship ar ofta en god ide vid sadana hara problem, men forst och framst en duktig vuxen ryttare som kan hjalpa dig, kanske kan den ta hasten i en manad el sa.

Fast det ar ju svart att ge rad nar jag inte vet nagonting om hasten. Alla hastar har ju olika losningar pa likartade problem. Har en huggorm i stallet som vi inte har en sussning vad som har hant med honom men det ar helt klart att han har haft ett hart liv. Men med god traning massage och vanliga manniskor sa forandras han sakta men sakert.

VAd ar det som har hant med din hast?

nä, tror absolut inte att han har ont , har varit hos vet många ggr pga andra orsaker och dom har kollat igenom honom. När man rider honom så är han helt underbar! Då är han aldrig sur.

jo, tror inte att han har ont , är kollad av vet. Och han är underbar att rida , så vet inte om det kanske kan vara att han vill bestäma typ .

oj da det later ju inte bra.

Men eftersom det ar en c-ponny sa tror jag att du ar ganska ung, kan ju vara sa att eftersom hasten din var snall nar han kom sa ar det sa att han har fatt overtaget over dig och vet att han kan bete sig hur han vill och du kan inte gora nagot at det.

Du behover hjalp att komma ur den hara spiralen, :idea: Annars sa ar det ju supertrakigt att aka till stallet for att bara motas av skit.

Hitta nagon duktig "hastkarl el hastkvinna" horsmanship ar ofta en god ide vid sadana hara problem, men forst och framst en duktig vuxen ryttare som kan hjalpa dig, kanske kan den ta hasten i en manad el sa.

Fast det ar ju svart att ge rad nar jag inte vet nagonting om hasten. Alla hastar har ju olika losningar pa likartade problem. Har en huggorm i stallet som vi inte har en sussning vad som har hant med honom men det ar helt klart att han har haft ett hart liv. Men med god traning massage och vanliga manniskor sa forandras han sakta men sakert.

VAd ar det som har hant med din hast?

Ok, jo det är ju det att han vill bestäma . Tror inte att det har hänt ngt särskilt med honom, tror bara att han är van vid att betäma.

sa han ar bra vid ridning och for var han bra vid hantering och nu ar han en huggorm. Ar det korrekt?

hitta nagon som kan hjalpa dig pa plats, kanske en duktig nh tranare el en duktig aldre (las aldre) inte nagon 18 arig tjej som har lite langre hastvanna och forok komma till ratat med problemet. Det ar nog inte sa svart det ar bara att hitta en trad att starta vid och folja upp den..

lycka till

sa han ar bra vid ridning och for var han bra vid hantering och nu ar han en huggorm. Ar det korrekt?

hitta nagon som kan hjalpa dig pa plats, kanske en duktig nh tranare el en duktig aldre (las aldre) inte nagon 18 arig tjej som har lite langre hastvanna och forok komma till ratat med problemet. Det ar nog inte sa svart det ar bara att hitta en trad att starta vid och folja upp den..

lycka till

ja typ, lr har väl alltid varit lite småtjurig men nu är han en huggorm ja. Aa, ska prata med ngn om det isf.. Tack för svaret :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 913
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 620
Senast: Stergo
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva synpunkter på hästbeteende. För en månad sedan flyttade en valack in hos oss. Vi har en ranghög snäll valack som...
2
Svar
20
· Visningar
2 472
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar