Om du nu verkligen vill att det du skriver ska hjälpa hästen har du väldigt mycket att jobba på i hur du framställer det. Som sagt, att förminska den som ber om råd är generellt inte ett direkt bra sätt att få mottagaren att ta till sig av det man skriver.
Att säga någon saknar kunskap om en sak är inte att förminska en person, det är en realitet vi som människor ofta får handskas med. När man skriver ett inlägg på ett forum och sedan beskriver methoder som sedan jag (och andra) anser är sanslösa att använda så drar jag den slutsatsen man saknar kunskap. Det är inte så jag är någon omnipotent gud som har rätt och alla svar, men det är den konklussionen jag drog utifrån detta. Som så många andra, så drar man en konklussion.
Sedan läser du in massor saker mellan radorna, som om jag anklager TS för inte ha lyst, anledningen till jag drog upp det med lyst/ork etc är för jag faktiskt tycker det är helt rimligt att man erkänner man har tagit vatten över huvedet, man måste inte kämpa på en 3 årig häst som får panik och skenar om man inte vill eller är rädd, det skall vara roligt att ha häst, man får göra misstag och då rätta till det på bästa sätt. TS snackade själv om att lämna tillbaka hästen, så därav innehöll mitt svar med detta.
Jag tycker inte man kan lämna tillbaka en sådan häst, som sedan skall stå i en transport en vecka+ i en transport tillbaka till Spanien, så därav att sälja hästen istället till rätt hem är en mycket bättre lösning.
Sedan har jag eller andra ibland fått en sån aha upplevelse av folk som är raka på sak, man kanske blir förbannad till en början, men sen när man tänkt efter så har man tänkt att dom personerna som sa åt faktiskt hade en poäng.
Sedan att du tycker man skall säga saker på ett visst sätt det får du tycka, men som tur är så behöver jag inte hålla med dig, att du vill läsa massor saker mellan linjerna och ta åt dig åt TS är din sak. Kanske du behöver jobba med att inte ta åt dig åt andra och läsa in massor saker som inte är skrivit.
Det är det sista jag kommer säga åt hela den diskussionen (I mean it this time) får annars kommer hela tråden av spåret och det då blir en diskussion på flera sidor med "du sa så, eller så" och som sagt tycker jag det är onödigt slöseri med tid och energi.