R
Racing
Hej, jag har jätte problem med min ponny. När jag rider så när jag ska sakta av så tar det 5m innan han saktar av. Sedan när jag rider ut så sticker han jämt med mig, så fort en annan häst bara kommer bredvid så stickar han iväg i världens fart. Det har sänkt hela mitt självförtroende. Jag rider inte dåligt. Jag har ridit i hela mitt liv på bråkiga hästar o snälla hästar. Men jag vet inte vad jag ska göra för att när jag tar tag i tyglarna så ska han stanna. Jag har ridit massa dressyr, i traven så går det jätte bra men just i galoppen så sticker han jämt o ständigt. Jag vill att han ska funka att rida bredvid andra, att jag ska kunna driva, att kunna rida bakom andra hästar när vi rider ut, att han helt enkelt svarar när jag bromsar och att han inte sticker. Finns det något som kan hjälpa mig?
Jag har försökt träna på halter m.m. men han blir bara starkare och sticker ännu oftare. Och han klarar inte av starkare bett för då blir han ännu starkare och om jag tar tag i tyglarna så drar han iväg. Jag vet inte vad jag ska göra! Vad ska jag träna på? Jag kämpar än o vi har kollat upp honom, han har inte ont någon stans. Annars är han underbar övrigt.
Jag blir jätte tacksam över alla svar och tips. Men jag vill inte ha några elaka och dumma kommentarer.
Jag har försökt träna på halter m.m. men han blir bara starkare och sticker ännu oftare. Och han klarar inte av starkare bett för då blir han ännu starkare och om jag tar tag i tyglarna så drar han iväg. Jag vet inte vad jag ska göra! Vad ska jag träna på? Jag kämpar än o vi har kollat upp honom, han har inte ont någon stans. Annars är han underbar övrigt.
Jag blir jätte tacksam över alla svar och tips. Men jag vill inte ha några elaka och dumma kommentarer.