Hjälp oss med badrummet

Fille

Trådstartare
Jag vet att buke är duktiga! Jag är sugen på att renovera vårar badrum! Att kakla/lägga golvmatta, installera dusch, toalett och handfat samt riva kan vi göra själva. Ytskiktet (heter det så?) behöver vi hjälp med av hantverkare. Snubben som besiktade huset avrådde skarpt från såna plastmattor där man inte behöver ytskikt under så det kommer vi inte att satsa på. Golvet är ca 6 kvm, sedan är det snedvägg så taket är ca 4 kvm. Vi kan troligen inte lägga klinker på golvet, det blir för tungt och då tror vi att hela golvet behöver förstärkas! Hur "farliga" är dagens nya plastmattor? Till handfat tänker vi oss överskåp och underskåp, i sådan bredd så att dom är lika breda som handfatet (vanligt handfat), toaletten behövs ny och duschen tänker vi oss vanligt draperi då formen blir lite avlång! Vad tror ni kalaset kan gå på? Vad ska man tänka på?

Liknande trådar

Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 700
Senast: Daff
·
Hemmet Vi har bokat in för renovering vecka 46. Vi har ett pyttebadrum som i dagsläget innehåller dusch (ej väggar utan endast drapperi)...
Svar
12
· Visningar
2 953
Senast: hvala
·
Äldre Ska ju såklart ta ut hantverkare asap och få offert men kul att få input från andra också :) Jag har tänkt fixa lite i mitt badrum i...
2
Svar
28
· Visningar
4 614
Hemmet I maj ska vi flytta till nytt, en 3a på 70 kvm i ett hus byggt på 50-talet. I alla rum utom vardagsrum och badrum ligger fula...
Svar
11
· Visningar
10 750
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.