Hjälp, mitt marsvin är förkyld!!!

Centaur

Trådstartare
Vet att det finns några här på forumet som har marsvin så hoppas nån kan hjälpa mig! Har egt ingen kolla på vilka sjukdomar ett marsvin kan få alls, tog över honom från min farmor. Han hostar och det visslar när han andas, han andas tungt, stackars liten... :( Men han äter och verkar ganska pigg i övrigt.

Är det vanligt att marsvin blir förkylda? Tycker ni jag ska be min mamma ta honom till vet. i morgon eller är det sånt som går över av sig själv?

Sv: Hjälp, mitt marsvin är förkyld!!!

Jag skulle ta honom till veterinär så fort det bara går för är det lunginflammation kan det gå mycket fort för att marsvinet skall bli så dålig att den dör.
När marsvin är förkylda så är det heller inte ovanligt att det leder till lunginflammation och det är något som måste medicineras.
Det är inte en djurart som är bra att chansa på just pga att det går så snabbt med luftvägsinfektioner.

Sv: Hjälp, mitt marsvin är förkyld!!!

Tack för ditt svar! Djurkliniken är ju inte öppen i dag, men skall åka ned med honom i morgon.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 958
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 098
Senast: Flixon
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Rosett
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 340
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar