Hjälp! Minishettis?

minimoj

Trådstartare
Hej buke!
Nu behöver jag verkligen hjälp!

Har en minishettisvalack på 4 år som har fått dra mycket pulka och annat i vinter. Nu till våren har jag bestämt mig för att köpa en egen vagn/rockard!

Vad ska jag köpa för något? Han är 76 cm i mkh och jag har absolut inga planer på att tävla o.s.v. utan det är vanlig myskörning det handlar om. Ut och galoppera på grusvägar/långa skrittrundor är väl planen.

Dock är ju vagnar och dylikt som en DJUNGEL.. så vad föreslår ni? Begagnat är en fördel! :bow:

Sv: Hjälp! Minishettis?

Kanske ska du leta efter en loksele, det kan ibland vara svårt med just minishettisar att hitta bröstselar. Det finns jättefina nya vagnar för ca 3000, som du kan ha att finåka i lite. Kolla med stuteri Jäboruder, de kan allt om shettisar, hon har webshopp med.

Har redan en passande bröstsele i storlek extra mini. :)
Tack för tipset!

Fler?

Ja hon är duktig så där kan du ta dig en titt men jag tycker själv om rockarder kan jag säga :)

Men rockard/vagn? Vad tycker ni är bäst överlag då? :)

För och nackdelar?

Själv gillar jag ju sådana med bildäck men det kanske kan bli lite för tungt med.
Dom andra däckena tycker jag är lite klena.

Liknande trådar

Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 255
Senast: Anemone
·
Körning Min halvblodsunghäst är inkörd och har skött sig som en riktig pärla - så han verkar tycka det är kul. Men vi har aldrig kört med vagn...
Svar
9
· Visningar
4 578
Senast: moiran
·
Körning Lite körfeg 'kärring' är på jakt efter en rockard (tror jag) med 'utsikt' och lätta att kliva i och ur.. Frågan är vilken ska jag...
Svar
12
· Visningar
2 649
Senast: agtatoon
·
I
Körning Sen en tid tillbaks har jag en varmblodig travare. Hon är körd både som travare och som hobbyhäst. Alltså inkörd på nytt som 4 åring för...
2
Svar
22
· Visningar
2 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka