Hjälp Min kaninunge e sjuk!!!!!!

L

Lillgangstah

Min kanin har varit sjuk sen igår vad kan jag göra åt det och vad kan det vara? Hon har diarre och det rinner genomskinligt slem ur nosen och hon "väser" hela tiden??

Sv: Hjälp Min kaninunge e sjuk!!!!!!

Hur gammal är din kaninunge? Du bör kolla med en veterinär, men tycker det låter som den är förkyld, eller något likande, verkar den pigg för övrigt? äter och så? sitter inte i ett hörn oc trycker?

hon e ganska lungt,sitter mest i hörnet och trycker.
Men hon är ganska lungn annars också så det är inte jättestor skillnad. hon är ca 2 månader

yepp.ja ska ringa en vetrinär ikväll men ville veta om man kunde göra nåt själv elr om det gick över först!

Diarré låter väl inte alls bra, med tanke på risken för vätskebrist, och speciellt när det handlar om en så liten unge. :confused:
Ring veterinär bums!

Tänkte bara berätta att jag rinde vetrinär igår som sa till mej att vänta tills imorron(idag) och se om det blev bättre... och idag "väser" hon inte längre och det rinner inte slem från nosen och diarren har blitt bättre :)

Vad bra! :)
Alltid lika bra och ringa och kolla med dem, för säkerhets skull.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 195
IT & mobiler Mitt bibliotek har gått över till libby och jag fattar verkligen inte var jag ska trycka eller göra inställningar för att kunna ladda...
Svar
0
· Visningar
152
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar