Hjälp! min i-pod är död!?

lizan

Trådstartare
Moderator
Visste inte om jag skulle lägga den här eller på datorer.. men jag provar väl här! :crazy:

Fick en i-Pod nano i julklapp. Har använt den ett par gånger men bara laddat den första gången. Tog upp den ur väskan idag för att ladda den och lägga in nya låtar men den är stendöd!!??? :crazy:

Har kopplat in den i datorn, provat två olika sladdar och alla 3 USButtag, men ingenting händer?

Gick in på i-podfelsöks hemsidan och provade att reseta den, fungerade icke. Startat om datorn några gånger o lite sådär också men nej.


Vad ska jag göra? :cry:
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

Vet inte om det funkar på samma sätt med iPod mini och nano, men med minin kan man iaf dra hold-knappen fram och tillbaka några gånger och sen trycka in ...hmm..minns inte vilka knappar, men prova hålla in olika knappar ett tag och se om den börjar leva igen.

Hade en jobbig kväll för några månader sen när min iPod bara dog! Det är så frustrerande, för det finns inga batterier eller nåt man kan byta eller pilla på. Som tur var finns en manual :) Sen att min iPod valde att braka ihop 3 dagar innan garantin gick ut kan man nog bara kalla tur!
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

det är det som kallas att reseta den. fungerar icke.

har kollat igenom alla i-pods egna tips om vad man kan göra.
inget fungerar.

:crazy:
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

Har du testat att låta den ladda ett tag? Min kan vara helt död ett tag medan den ligger och laddar, men när den får tillräckligt mycket energi (eller något?) så kommer batterisymbolen fram.
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

Precis så är det med min Nano. Om batteriet är helt utladdat kan det ta ett tag innan den kommer igång.
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

min bror snodde min elsladd till min dator.. så den laddade inte.. suck..

men jag provar det nu.. får hoppas att den kommer igång snart! :crazy:

hur lång tid brukar det ta för era innan den återuppstår?
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

30 minuter kanske. Mer än så bör det inte ta...

Har du kvitto på den?
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

min föräldrar har säkert kvittot.. men den är köpt i usa så då får jag väl skicka dit den först.. suck...

får hoppas att den vaknar till liv nu snart.. :crazy:
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

På Apples kundtjänst kanske de kan hjälpa dig i annat fall...
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

Du måste ju kunna lämna in den i sverige även om den är köpt i usa.. kan du inte det så vore det ju stört. Apple är ju apple liksom..

Det är därför jag inte skulle köpa någe så pass dyrt och opålitligt over there.

Min syrras rosa ipod visade lessen gubbe, hon fick en ny på applebutiken ögona böj, en nano för hennes rosa görs ju inte längre.
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

mina föräldrar bor där, så det är ju ganska självklart att dom inte lägger extra pengar på att köpa något här. skulle det behöva bytas där så är pappa ändå hemma i sverige såpass ofta att det går att göra. o varken mamma, pappa eller min bror har haft problem med sina så. :crazy:

men jo, jag kan säkert få byta den här. apple brukar, enligt mina erfarenheter, vara bra med sånt.


provar att ladda den i min brors dator nu.. o får väl hoppas att något händer..
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

om det är garanti (!!!) på den så är det bara att felanmäla på apples hemsida så skickar de en ny till dej inom tio dagar, du paketerar den gamla i samma låda o skickar den till dem inom tio dagar o det kostar ingenting...! Det kallar dom att reparera den...=)
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

tack för länken.. ska prova på nytt nu när min bror startar om sin dator.. fungerar inte det så gör jag det där istället.. suck suck suck.. :smirk:
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

Hur har det gått? Har Nanon vaknat än?
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

nix. :(

så jag skickade in en servicebegäran eller vad man ska kalla det till apple.. suck.. :(
 
Sv: Hjälp! min i-pod är död!?

Jag har precis börjat jobba på Apples kundtjänst och kollade upp dit problem.. antar att du redan kollat att inte Hold-knappen är aktiverad.. Annars är det service som gäller! pm:a gärna om det är nåt ni vill veta!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Provar här, har googlat och googlat och hittar samma fråga på andra ställen, men inga svar. Kanske någon här som vet och kan hjälpa mig...
Svar
4
· Visningar
4 386
Senast: snorstedt
·
IT & mobiler Snälla moderator, flytta inte till datorer eller nått annat :angel: I alla fall, tillbaka till min pod: Jag är så trött på...
Svar
12
· Visningar
1 030
P
IT & mobiler hallå alla bukare. jag måste bara vända mig någonstans o fråga om det finns någon vänlig varelse som vill hjälpa mig lite?! :D har...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Tiggertjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp