Hjälp! Min hund har blivit tjock!

A

Ambra

Vet inte hur det gick till men min hund har blivit väldigt rund:o
Va hos vetrinären för en hälsokontroll så vägde vi henne:38kg:crazy:(Hon är 60 hög)
Nån som har nåt tips??
Hon får minst en ibland två långpromenader om dagen, följer med till stallet fyra, fem dar i veckan, ute med mig å rider kanske tre dagar i veckan. Har inga problem att hänga med... Ger henne eukanuba, mindre än det står att man ska ge....(hon fyller fem i april)
Vad göra?? Hon vägrar att gå ner:cry: /Camilla
1368513.jpg

Sv: Hjälp! Min hund har blivit tjock!

Inte så hund kunnig, men tyckte vet. att jycken va rund/fet?

jo... ja... två tre kilo.... lr.... fem......

Senast ändrad av en moderator:

Fast det är väl inte så farligt, ändå.
Se det som vinterhull, och vinterpäls. Nu är det är smällkallt lägger man ju på sig lite "kele-fläsk" :D

Sen kan jag kanske tro att angledningen till att honinte går ner något är fodret, jag menar man kan kanske inte ge mindre än vanligt, av ett normal foder, då blir det ju att hunden går på sparlåga, och lagrar fett istället för att göra sig av med det. Testa ett bantningsfoder?

det är ju iofs sant.... Å Tack för orden... dom värmde... tog kortet iförrgår, höll på att dö när jag såg det...
kan man bli så hemmablind? när man ser henne uppifrån så har hon ju midja å så....
ska genast prova dietfoder..../Camilla

Testa ett BRA dietfoder, inte första bästa för att se ett snabbt resultat. det ger ofta bakslag.
Och fortsätt med motionen!

:banana:

Jag har väldigt bra kontakt med uppfödarna... köper fodret genom dom:smirk: Sen har du säker rätt i att hon ser extra fet ut i vinterskruden.. vi kan va ute istallet en hel dag å hon bara ligger ute å njuter... ska genast kontakta dom å rådgöra (typ i morrn;) ).../C

Jättefin hund! :love:

Fast ett par kilo skulle kanske inte skada att hon tappar! För hennes framtida hälsa iaf! :)
Kan rekommendera Royal Canins Maxi Light! Jättebra foder! :D

Precis vad uppfödarna föreslog:)

Ambra skrev:
Precis vad uppfödarna föreslog:)

HIHI! :D

Jobbar bland annat med att sälja hundmat (inte enbart Royal;)) och den är helt klart populärast bland de med lite överviktiga hundar! Royal Canin har jättebra foder över lag!:bump: Man märker fort resultat på sin hund! :)

De har även ett special foder för just Schäferhundar! Mycket uppskattat av uppfödare och de som jobbar mycket med sina hundar! :bow:

Jo, hon fick RC shepard förut.. men när hon skulle bantas så bidde nästan inget kvar.. Gabbi, inge nöjd då:cry:
Men vi testar dietfodret.. återkommer med nya smalare Gabbibilder om nån månad lr två:D

Ambra skrev:
Jo, hon fick RC shepard förut.. men när hon skulle bantas så bidde nästan inget kvar.. Gabbi, inge nöjd då:cry:
Men vi testar dietfodret.. återkommer med nya smalare Gabbibilder om nån månad lr två:D

Aj då! Ja det är ju ingen hit! Klart att det är ju inte ngt bantningsfoder utan ett foder för hundar som arbetar mycket och behöver lite mer "fet" mat kanske!

Men då borde RC Maxi Light vara ngt som passar! det är ju anpassat för överviktiga hundar vilket ju oxå gör att varje kula inte är så "fet" utan man kan ge ungefär samma mängd och ändå banta! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 528
Senast: Ramona
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 127
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Heeej, har börjat hantera en 2årig varmblodshingst nyligen och han har världens personlighet. Han är alert och intresserad vad man...
2
Svar
27
· Visningar
2 494
Senast: yttre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar