Hjälp min hjärna att räkna

vinkelina

Trådstartare
varje månad lägger jag och mannen in 750€ var till ett gemensamt konto för mat och hyra.

Av olika orsaker kommer det nu vara jag som sköter ekonomin och alla mannens pengar är satta på ett låst konto så att han inte når dem (är på mitt "sparkonto")

Men hur jag än räknar idag får inte ihop hur mycket jag skall flytta över. Har idag betalat hyra och stallhyra (båda skall dras från den gemensamma ekonomin) totalt 840€. 750 € är min andel av den ekonomiska biten (allt drogs av min lön nu)

Borde jag då föra över hans 750 + 90?

Alltså hur svår kan de vara. Skulle jag igår fört över pengarna skulle de inte varit nått problem, så varför kan jag inte räkna idag när de dragits pengar. Så mycket lättare med ett separat konto så att inte våra och mina pengar blandas, men just nu är detta lösningen

varje månad lägger jag och mannen in 750€ var till ett gemensamt konto för mat och hyra.

Av olika orsaker kommer det nu vara jag som sköter ekonomin och alla mannens pengar är satta på ett låst konto så att han inte når dem (är på mitt "sparkonto")

Men hur jag än räknar idag får inte ihop hur mycket jag skall flytta över. Har idag betalat hyra och stallhyra (båda skall dras från den gemensamma ekonomin) totalt 840€. 750 € är min andel av den ekonomiska biten (allt drogs av min lön nu)

Borde jag då föra över hans 750 + 90?

Alltså hur svår kan de vara. Skulle jag igår fört över pengarna skulle de inte varit nått problem, så varför kan jag inte räkna idag när de dragits pengar. Så mycket lättare med ett separat konto så att inte våra och mina pengar blandas, men just nu är detta lösningen
Låtsas att det är ett separat konto?

Gör ett excel-ark för det hela. Du "för in" 840 och han för in 750.
Dra ifrån utgifterna.
På excelarket ser du hur ni ligger till. Det jämför du med det faktiska bank-kontot?

Antingen för du över 840 från hans konto och ni har då bidragit med denna summa istället för 750. Annars för du över 750 från mannen och av dessa är 90 dina.
Då har ni i den gemensamma kassan 840+750-90 alltså 1500

€660 från hans pengar till gemensamma och sedan €90 till ditt privata ifrån hans får jag det till.

Om ni fört över €750 var, totalt €1500 och €840 dras till hyra och häst blir det ju €660 kvar. Om du betalat alla €840 nu så har du ju lagt dina €750 samt lagt ut €90 för honom till den gemensamma och då är han "skyldig" dig €90.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 191
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar