Men hon har ju en tid på ATG-kliniken det är inte så lätt att komma akut, det som inte är alldeles akut får vänta. Möjligen har det blivit mer akut med tiden, då kanske hon kan ringa igen till ATG och be att få komma tidigare.
Titta när hon startade tråden. Det har gått ganska länge i väntan på tiden. Och hon har kunnat ringa distriktaren och fått ett blodprov taget SAMMA DAG som hon ringde.
Akuttider på ATG har *aldrig* varit minsta problem när jag ringt. Dock så beror det ju VÄLDIGT mycket på HUR man 'presenterar' fallet. Jag har MYCKET svårt att tro att hon sagt det som hon skrivit här, för då finns det inte en veterinär värd namnet som skulle tycka 'ja du får en tid om några veckor' utan endera får du tid direkt eller så hänvisar de dig till distriktaren (lite beroende på vad det är och hur mycket tid de har).
Så jag skulle tro att det hela framlades på ett HELT annat sätt till ATG.
Jag har ringt både om svår allergisk insektsreaktion, kolik och föl med upprätade knän, en misstänkt fissur alt senskada etc. De två första är på ATG Täby, de två sista ATG Gävle. I alla fyra fallen så fick jag tid dagen efter. (koliken samma dag men jag hade för lång resväg för att hinna innan de stängde). Och de gånger jag ringt akut men de verkligen haft knökfullt har det hänvisats till distriktaren.
Men däremot, ringer man och säger att 'min gamla häst är lite hängig' så får man ingen akuttid, och jag tror det är snarare så det framförts än det vi fått höra här. Och då är det helt förståeligt att man får en tid senare. Samma sak med hälta, blockhalt häst tas in omedelbart, en hältutrdning kan få vänta några veckor.
Men hur det än är så sitter människan här och berättar om vad som är en rejält dålig häst, talar om att hon lider och mår fruktansvärt av att se sin gamla trotjänare må som den gör, men ringer INTE distriktsveterinären?