Hjälp min häst äter inte!

legally_insane

Trådstartare
Nu vet jag inte riktigt vad som har hänt... men min häst är inte så matglad längre. hon ätr inte upp allt silage (får inga stora mängder) hon vill inte heller äta upp sin fibergi och betforhink som hon får på kvällen i den är det även steel joint, salt och vitlök.

Mitt sto är betäckt i juli och är nu dräktig i 23:e dagen.
har tempat henn tidigare idag men hon har normal temp.
hon äter gärna havre och bara fibergi hur händerna, men ratar både hösilage och betfor.

kan nån berätta vad det är md min häst :confused:

Sv: Hjälp min häst äter inte!

Tänkte precis samma om det möjligen är tänderna?Dreglar hon?Öppna själv och kolla lukt och om det sitter rester kvar i tänderna i några ev fickor.Vi har en ponny som har problem med det och får lov att rensa tänderna ibland.....

Hur gammal är hästen? Med tanke på tandfällning alltså....

har aldrig haft problem med tänder, hon har ätit hö nu på morgonen, och hon äter gräs i hagen, men hon vill inte äta hösilage... vissa saker äter hon, andra inte...
det är en fjording som vi snackar om, dessutom är hon lös i magen nu oxå

ni som har ston som är dräktiga, hur mycket förändrades era hästar? hur e deras matlust?

Om jag hade haft en fjording som inte åt så hade jag tagit ut vet.
Vid de mycket få tillfällen då vår fjording har ätit dåligt så har det berott på att hon har varit sjuk och haft ont. Jag vet inte hur din fjording brukar äta annars, men jag har aldrig träffat en fjording som inte haft extremt god apetit.

mitt sto brukar vara väldigt matglad, nu äter hon ju bara vissa saker... stallägaren här tror att det kan vara vissa saker hon inte vill äta, typ som betforblandning med vitlök i och hösilage...
hon äter vanligt hö, halm och fibergi med god aptit.

vet. kommer hit i em, får se vad han säger...

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst vill inte slicka på saltsten. I över huvud taget. Jag har gett salt i maten men hon äter då sämre och lämnar gärna. Överlag...
2
Svar
22
· Visningar
6 285
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 057
Senast: axel
·
C
Hästvård Har en unghäst som jag håller på att "byggas upp" för senare tävling. Kruxet är att han är proteinkänslig vilket gör att han inte kan...
Svar
10
· Visningar
3 017
Hästvård Hej alla! Jag har en islandshäst, ett sto som är 11 år. Detta är min ögonsten och nu behöver jag hjälp och tips för att kunna ta...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
25 499
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka