Hjälp mig!

S

Skogskulla

Hej alla djur älskarde!
Jag är en tjej på 16år och bor i dalarna.Jag har alltid haft kaniner sen jag var liten har det nu också och skulle vilja ställa ut en av dom så nu har jag en mkt viktig fråga jag undrar om någon kan berätta för mig hur jag ska ta mig till om jag vill ställa ut en av mina kaniner på utställning? Vad måste göras? Vart är dom oftast? Hur mkt mer jobb är det?
Tacksam för svar..

Sv: Hjälp mig!

Först måste du bli medlem i en kaninavelsförening och sedan måste du ha rasrena kaniner med av KAF godkänd stamtavla.

Efter det så gäller det bara att sköta om kaninerna så bra som möjligt så att dom blir friska och fina och kan konkurrera med alla andra fina kaniner på utställningarna.

Info om utställningar annonseras i föreningstidningen.

/KT

Sv: Hjälp mig!

Okej,men dur fixar man stamtavla? vart ska man gå om man ska bli med där?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: animalasia
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 817
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama