HjÄlp Mig!

H

Headstrong

min katt har spårlöst försvunnit och han var sjuk vid tillfället och smet ut genom fönstret. Han har varit borta i tre dagar nu och jag är riktigt orolig. Finns det någon synsk människa som kan veta vart han är? :(

kom hem!

Sv: HjÄlp Mig!

Leta istället för att hoppas på en synsk människa :)
När min katt smet (han smet från en transportbus på busshållplatsen, med ett ben skadat (han hoppade på tre ben)), letade jag i hur många timmar som helst. Han kom inte hem, men jag önskade hur länge som helst att han skulle komma hem. Och vad hör man inte kl 02 på natten, jo en katt som med sin sista anstränging hoppar på dörrhandtaget (med 3 ben!). Han somnar direkt efter lite vatten och mat.

Så leta, sätt upp lappar. Kolla i buskar där kan de ligga. Ropa.

När man inte vet vad man skall göra så hoppas man alltid på att det finns någon synsk människa som vet vad katten kan ha tagit vägen?
Beroende på hur sjuk den är och om den känner igen omgivningen där den försvann så tycker jag att du först och främst ska leta där du tappade bort katten.
Alla katter brukar förr eller senare hitta hem-om inget händer på vägen.
Lycka till.

Ja de tär sant som ni säger, har letat och letat. Han brukar aldrig vara borta länge. Nu har det gått flera dagar, jag kan nog bara hoppas på ett mirakel. Kanske måste jag inse att han itne kommer tillbaka men kommer aldrig att få ro om jag ine vet vad som har hänt med honom, kanske räve tog han :(

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
981
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
1 750
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama