hjälp mig..

J

jooosan

jag har för några veckor sedan hämtat en häst som jag ska ha på foder nu i nio månader, men igår när jag hade hoppat henne, allt hade gått super, så skulle hon få beta lite gräs ( jag hade vatt istallet och bytt till grimma) ...så när vi skulle gå in i hagen igen efter att ha betat så vägrade hon hon slickade öronen bakåt och nafsade mot mig och började stegra litegrann...rätt otäckt faktiskt, samma sak hände idag när jag hämtade henne från hagen, så när jag hade stängt igen hagen efter oss, så ville hon inte gå, och drog bak öronen och började nafsa, så en tjej i stallet kom och smällde henne lite på baken och då började hon sparka bakut.....hur ska jag göra? jag tror aldrig att hon skulle bita mig eller sparka eller ngt, men jag tycker att de e otäckt!..hur ska jag göra? :confused:

Sv: hjälp mig..

Fråga din tränare om råd! Eller någon i stallet. Du behöver nog visa vem som bestämmer även på marken.
Ring ägarna och fråga om hon gjort så förr. Har hon det så vet de förhoppningsvis vad du ska göra åt det.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 658
Senast: jemeni
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 943
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: tessan.g
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 105
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar