Hjälp mig- windows dör

Migo

Trådstartare
(Win XP proffessional)

Häromdan när jag slog på datorn så sa det bara klick, och sen dog skärmen. Inte dog som i evigt död, utan den gick in i pausläge av sig själv. Gick inte att få igång den, så jag startade om. Samma sak händer igen. Skärmen skendör halvvägs in i startläget. Om jag startar i felsäkert läge(som nu) så funkar allt jättebra. Men så fort jag försöker starta upp i normalt läge(har ju inget ljud i felsäkert bla.)
så dör skärmen...
Jag har provat att starta i senast fungerande konfig. och det hjälper inte, jag har kört en virusscan(Avast expert uppdaterad 060906) utan resultat, provat att ta bort program etc- INGET hjälper!!

Nån som kan hjälpa mig? blir tokig...detta är ju min enda stereo-radio-tv....alldeles ensamt och tyst här nu:(

/migo
i ensamheten...

Sv: Hjälp mig- windows dör

Långsökt, mycket långsökt... Men kolla så att kontakten sitter i ordentligt. (Den borde glappa lika mycket oavsett läge, men i brist på bättre förslag så...)

Sv: Hjälp mig- windows dör

har gjort- har tom öppnat och kollat så att grafikkortet sitter som det ska:( inget hjälper...:( min räddning är att det går att köra felsäkert med internet...utan buke skulle världen vara undermålig!;)

till veckan kommer det sånna där tekniska pojkar hit, får väl låta dem pilla o se om det löser sig...:P

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 210
IT & mobiler Varje gång jag startar datorn har jag börjat få upp ett felmeddelande om att Java, eller mer exakt jusched.exe, inte är kompatibelt med...
Svar
3
· Visningar
1 364
Senast: Riley
·
IT & mobiler Jag har panik nu. För en stund sedan skulle jag sätta igång min laptop från viloläge, min ingenting hände. Fick inte igång den på något...
Svar
6
· Visningar
2 980
Senast: Stalker
·
IT & mobiler Har en relativt ny dator, igår kväll när jag var ute på nätet så stannade allt av. Inget funkade, ingen muspekare etc. Prövade genom...
Svar
13
· Visningar
1 624
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka