Hjälp mig veta rätt

ellapella

Trådstartare
Hej! Jag är ny här i forumet och försöker fatta ahah.

Men det jag undrar över är att hur man "känner" hur man hamnat i rätt galopp?
Om jag tex ska hamna i höger galopp, hur "vet" jag att jag har hamnat i höger och INTE i vänster? Tack för snabbt svar!

Hej! Jag är ny här i forumet och försöker fatta ahah.

Men det jag undrar över är att hur man "känner" hur man hamnat i rätt galopp?
Om jag tex ska hamna i höger galopp, hur "vet" jag att jag har hamnat i höger och INTE i vänster? Tack för snabbt svar!

Det går nog inte att förklara hur man känner något. Men, precis som Marvin säger, tills du lärt dig att känna det så kan du ju titta ner och se vilken galopp hästen går i.

Trots måååånga år i sadeln har jag fortfarande ingen aning om vilken galopp det är om det är på rakt spår. På volten funkar väl, om inte den förvända är stabil nog. Så jag kikar alltid ner för att dubbelkolla. Men känslan fastnar inte för det, tyvärr :D

Kolla ner på bogen om du inte känner :) men annars kan du fatta fel galopp några gånger så att du känner skillnaden utan att behöva kolla ner. Vissa lär sig det snabbare än andra :) Känns inte så lätt på rakt spår så gör det på volt eller svängar :)

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 405
Senast: Kajsalisa
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 050
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
632
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka