Hjälp mig veta rätt

ellapella

Trådstartare
Hej! Jag är ny här i forumet och försöker fatta ahah.

Men det jag undrar över är att hur man "känner" hur man hamnat i rätt galopp?
Om jag tex ska hamna i höger galopp, hur "vet" jag att jag har hamnat i höger och INTE i vänster? Tack för snabbt svar!

Hej! Jag är ny här i forumet och försöker fatta ahah.

Men det jag undrar över är att hur man "känner" hur man hamnat i rätt galopp?
Om jag tex ska hamna i höger galopp, hur "vet" jag att jag har hamnat i höger och INTE i vänster? Tack för snabbt svar!

Det går nog inte att förklara hur man känner något. Men, precis som Marvin säger, tills du lärt dig att känna det så kan du ju titta ner och se vilken galopp hästen går i.

Trots måååånga år i sadeln har jag fortfarande ingen aning om vilken galopp det är om det är på rakt spår. På volten funkar väl, om inte den förvända är stabil nog. Så jag kikar alltid ner för att dubbelkolla. Men känslan fastnar inte för det, tyvärr :D

Kolla ner på bogen om du inte känner :) men annars kan du fatta fel galopp några gånger så att du känner skillnaden utan att behöva kolla ner. Vissa lär sig det snabbare än andra :) Känns inte så lätt på rakt spår så gör det på volt eller svängar :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 269
Senast: JohannaB
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 263
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar