Hjälp mig välja rockard

V

vectra

Tänker köpa både ny sele och ny rockard till min shettis. Har även en 1,5 årig shettis som ska köras in i vinter/vår. Ska troligen köpa en Equilex sele, nån som har erfarenhet av dem?

Sen är det rockarden. Har haft en kass rockard så nu vill jag ha en BRA. Är ute efter bra funktion på den, tänker inte tävla. Jag kör på grusvägar och skogsvägar, har ofta barnen med i vagnen och den minsta är 1 år så det är nödvändigt att sittbrunnen är säker. Vill inte ha något tappat barn på vägen.

Har kikat på Drive outs hemsida och gillar verkligen deras vagnar. Nån som har erfarenhet av deras ponnyrockard? Alltså den med trä, träsits osv. Funderar på den m. påsvetsade galler på sidorna och baktill samt sparkskydd fram.

Vad tror ni fjädrat eller ofjädrat. Den drar ju iväg i pris om man väljer en fjädrad variant. Kanske en ofjädrad duger bra den med?

Nån som har en sån rockard från Drive out? Hur högt kommer man som kusk?

Hjälp, vad ska jag välja, vad ska man tänka på? :confused:

Sv: Hjälp mig välja rockard

"Cämz" här inne har en vagn från Drive Out.
Tänk dock på att dom INTE fraktar vagnar utan man får hämta dom själv hos dom.

Hejsan!

Jag har en rockard från Drive-Out! Den vanliga varianten-inte ponnyrockarden.
Har bara haft min i ett par veckor än så länge men jag är mycket nöjd med den! :bump:
Jag tycker man sitter mycke bra i den... Ser över hästen precis som det ska vara-man vill ju inte köra på något i onödan! :D De tillverkar ju vagnen efter mått på dig och din häst!
Bra fjädring i den oxå!
Skulle ju nog vilja rekomendera dig att välja en med fjädring om du nu ska köra mest i skogen! Kan nog få vääääldigt ont i baken å ryggen annars! :o

Ja, kan väl säga att jag varmt rekommenderar Drive-Out! Bra vagnar och trevligt bemötande!

Lycka till!
:)
MVH
Cämz

Min vagn:
DORnr15004.jpg

Jag har en bröstsele från Equilex, är nöjd med det mesta, läderimitationen på däckeln släpper dock, mindre skoj för det ser inte så fint ut... Men i stort en bra sele tycker jag.

Tackar för svaren! Jag skulle gärna köpa en rockard som Cämz från Drive out men den blir för dyr för mig :( Dessutom var det ju detta med barnen.....

Å andra sidan gör de ju ponnyrockarden med fjädring också. Hmmm får fundera och se.

Som tur är har vi inte sååå längt till Drive out, så hämta blir no problemas :D

hanna_shetland skrev:
Jag har en bröstsele från Equilex, är nöjd med det mesta, läderimitationen på däckeln släpper dock, mindre skoj för det ser inte så fint ut... Men i stort en bra sele tycker jag.

Läderimitationen? Equilex säljer väl läderselar?

Vilken sele har du köpt och var på däckeln är det fejkläder, hela? Är allt fejkläder? Kan du inte sätta in en bild på din sele? Det kanske du redan har gjort iofs..nånstans.

mvh jenny

Nää, deras standardsele är väl i nylon? Det intrycket har jag fått.

Okej, då är det jag som är yr!

Liknande trådar

Körning Fråga: jag har en enkel bröstsele med fast brösta och en "billig" rockard med svängel. Tänker köpa ny sele med lös brösta och baksele...
Svar
7
· Visningar
1 908
Senast: ameo
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Körning Har köpt en ny (beg.) tvåhjulig vagn, typ rockard/gigg och behöver hjälp att välja vilken sele jag ska köpa. Kör lite för hobbybruk då...
Svar
10
· Visningar
3 447
Senast: Mli
·
Körning Någon här som kör tandem? Jag har provat att tömköra mina shetlandsponnyer i tandem och det gick över förväntan. Näst steg är att prova...
Svar
2
· Visningar
1 985
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur