Hjälp mig välja klippmaskin till tät och massor av päls!

Sv: Hjälp mig välja klippmaskin till tät och massor av päls!

Ja du ingen anning prövade först med 1 mm bara lite på magen men då fanns det knappt nån päls kvar :P vart typ veterinär rakning böt då till 3 mm :) och det vart helt super, det andra att det vart jämt ska kolla om jag hittar någon bild på honom när jag hade klippt :) jag vart iaf hel nöjd, men sen är jag PEDANTISK hahahah :D och har en underbar häst som står på samma ställe under hela klippningen :)

men jula och hööks maskin är väl samma maskin så då måste det ju vara samma skär? eller är jag ute och cyklar nu

Hööks har en som är samma som julas och en dyrare som jag har fattat det iaf :)

*kl*

Jag har också tänkt köpa en maskin men vet inte riktigt vad jag ska ha... Julas/hööks låter ju prisvärd, men jag vill inte ha en som låter för mkt eftersom min ponny är väldigt känslig när man börjar närma sig huvudet och öronen...
Är det då DeLaval som gäller? Jag har en del pengar undanstoppade men det känns ju samtidigt onödigt att köpa en superdyr eftersom det (just nu iaf) bara är min ponny, som klipps 2 eller max 3 ggr om året, och ev min systers ponny 1 eller 2 ggr.

Jag har precis köpt en Moser Avalon. Klippte jättebra, och så är den rätt tyst med. Min häst hade ju inte någon jättetjock päls så jag kan inte svara för hur den uppför sig vid klippning av nån med riktigt tjock.
Den är ju batteridriven, men klippte snällt ändå. Man har ju batteriet hängande på sidan. Jätteskönt att slippa sladdar.

Min sax jag klipper med är urspringligen till våra får. har bytt ut den understa plattan (har ingen aning om vad den heter:laugh:) Den tuffa på som inget igenom min shettis som såg ut som en varulv :D Snaggade mitt halvblod med den i fredags och blev riktigt bra. tror själva maskinen är en ojster (ja ni vet)
Ursäkta att jag suger på vad saker heter..
Den är tyst med!

Senast ändrad av en moderator:

Ja du ingen anning prövade först med 1 mm bara lite på magen men då fanns det knappt nån päls kvar :P vart typ veterinär rakning böt då till 3 mm :) och det vart helt super, det andra att det vart jämt ska kolla om jag hittar någon bild på honom när jag hade klippt :) jag vart iaf hel nöjd, men sen är jag PEDANTISK hahahah :D och har en underbar häst som står på samma ställe under hela klippningen :)

klippte förra veckan (hela halsen, bog och halva magen) med 3 mm, och jag förstår inte varför jag inte har klippt mer med den innan :D blev ett bättre resultat för min islandshäst som har tät mammutpäls + att jag vill att de ska växa ut lagom till dom kommande kyliga nätterna :)

Liknande trådar

Hästvård Jag ska köpa en klippmaskin, ffa är det min shettis som behöver klippas. Hennes päls är sjukt tät/tjock, lånade min kompis maskin förra...
Svar
8
· Visningar
2 355
Senast: Egonson_
·
T
Utrustning Letar efter en stark, tyst och batteridriven klippmaskin och hittade denna: Moser Avalon- Hästklippare med extra kraftfull klippning...
Svar
4
· Visningar
5 245
Senast: Liselott76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama