Hjälp mig välja hingst.

Minstral

Trådstartare
Ska betäcka min 4-åring. Sto av den gamla halvblodstypen, lite grövre, ca 1,62. Dubbeldiplom 3-års. Vill ha dressyrhingst. Stammen Donnerfly-Weltbürger-Ganesco. Vill ha något lite mer modernt.

Du borde titta på hingstar med resning och med lite mer elektricitet. Tex Zuidenwind, Mfl. Hingstarna får absolut inte ha korta framben eller en kropp som inte är helt enhetlig. Ta gärna en hingst du vet ungefär vad den lämnar.

Tack! Men det är ju det som är problemet, att jag är inte så insatt i hingstarna och dess avkommor ;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka