tinafinis
Trådstartare
Har en unghäst som jag tillsammans med duktiga hopptjejer håller på att utbilda.
Vi har kommit en bit på vägen MEN ett bekymmer oroar mig lite och jag vet inte riktigt hur jag ska ta tag i det.
Min hopptränare har ju säkert en lösning men jag tänkte höra lite här.
Det händer tack och lov inte så ofta. (hänt tre gånger bara)
Men nån gång kommer vi lite fel inpå ett hinder. För nära exempelvis och river hindret reält så hon får med sig bommarna.
Då blir hon rädd och vågar inte hoppa mer, vägrar på nästa hinder.
Nu får man verkligen övertyga henne om att hoppa igen och antagligen tillslut lägga ner hindret.
Det är ju lite synd om detta skulle hända på tävling vilket det gjorde nu sist.
När detta hänt får man börja om från början igen. Hoppa lååååga hinder för att övertyga henne för att sen succsesivt börja höja igen.
Innan detta har hänt har hon alltid viljan att hoppa, bjuder fint och hoppar för det mesta helt ok. Slipar på tekniken, men den kommer med tiden.
Några tankar och tips?
Nån som varit med om liknande.
Jag är själv rätt ny och grön inom hoppning och tar därför hjälp av tränade och hoppkunniga personer.
Vi har kommit en bit på vägen MEN ett bekymmer oroar mig lite och jag vet inte riktigt hur jag ska ta tag i det.
Min hopptränare har ju säkert en lösning men jag tänkte höra lite här.
Det händer tack och lov inte så ofta. (hänt tre gånger bara)
Men nån gång kommer vi lite fel inpå ett hinder. För nära exempelvis och river hindret reält så hon får med sig bommarna.
Då blir hon rädd och vågar inte hoppa mer, vägrar på nästa hinder.
Nu får man verkligen övertyga henne om att hoppa igen och antagligen tillslut lägga ner hindret.
Det är ju lite synd om detta skulle hända på tävling vilket det gjorde nu sist.
När detta hänt får man börja om från början igen. Hoppa lååååga hinder för att övertyga henne för att sen succsesivt börja höja igen.
Innan detta har hänt har hon alltid viljan att hoppa, bjuder fint och hoppar för det mesta helt ok. Slipar på tekniken, men den kommer med tiden.
Några tankar och tips?
Nån som varit med om liknande.
Jag är själv rätt ny och grön inom hoppning och tar därför hjälp av tränade och hoppkunniga personer.