Hjälp mig tack!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 823
F

Fjäril

Min häst har haft täcke på sig hela vintern. Då har hon haft ett TJOCKT ute täcke. Av det fick hon början till skav på bogen så jag satte på henne ett bogskydd + sprayade med pälsglans.
Nu har jag satt på henne ett regntäcke då hon går ute. Men nu får hon skav av bensnörena :eek: :(
Har ni något tips på vad jag kan göra? Har sprayat med pälsglans (TIB).
Jag vet inte om jag kan ta bort bensnörena? Tror ni täcket åker omkring då???

:bow: :bow: :bow: /FJÄRIL

Sv: Hjälp mig tack!

Säker på att du behöver bensnörena då? Du kanske klarar dig med kryssgjordar, bogspännen och svanssnöret? (Påhopp undanbedes)

ta bort bensnörena å ha svansrem istället!

tänkte på det men jag vet inte om det sitter kvar då (klart det gör men om det åker snett). Får väl prova helt enkelt....

Jeg har helt sluttet å ha bensnører på täcken. Tog de av pga min medryttare aldri klarte sette de riktig på og nå har jeg en stor bag med bensnører som jeg istedet bruker til andre ting :bump:

tycker inte att bensnören är speciellt nödvändiga egentligen. kan ge mer skada än nytta i mina ögon iaf!
jag skulle ta bort dom helt om jag va du! jag har inte bensören på ett enda täcke å de sitter hur bra som helst!

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 979
Senast: Ace
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 821
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka