Sv: hjälp mig , snälla !
Hur länge har du varit medryttare? Om du presis har "börjat" så är det säkert så att han testar dig eller gör han lika med alla som ska ta in honom? Får du ut honom ur hagen eller börjar han redan där? Hur som helst så var envis! Se till att ha gott om tid när du ska ta in honom, trötta ut honom, stannar han och vägrar gå så stå där tills han tycker att det är tråkigt och vill gå med dig. Ta gärna in honom flera gånger om dagen om du har möjlighet till det, även om du inte ska rida så att han aldrig vet vad som väntar. När du rider kan han vara istadig och vägra gå då med eller är det "bara" från hagen in till stallet?
Hur som helst så kan ponnyer (och då speciellt russ!!!jag har erfarenhet av dem!) vara fruktansvärt envisa, man kan bli galen på dem ibland! Men det lönar sig att vara envis och försöka att inte bli arg (även om det är svårt ibland)
Hoppas att det löser sig så att du får en kul kompis i honom, det russ jag red och tävlade i ungdomens dagar var helt underbar men det tog sin lilla tid innan vi kom underfund med varandra.