Hjälp mig räkna brunsten...

tinafinis

Trådstartare
Min häst kastade 1/3.
Brunstade på ca 10 dagar igen. Alltså kring den 10:e mars.
När är det normalt att nästa brunst infaller och hur länge är det normalt att hon brunstar igentligen?

1 vecka? Två?

Det är så svårt!! Min häst fick ju livmodersinflamation efter kastningen. Hon skoljdes många gånger nere i HGB. I början skulle de sedan vara normalt att det rann lite.
Rann då klara flytningar.
Det rinner fortfarande, ibland gulaktigt o ibland genomskinligt. Speciellt när hon piper iväg hagen.
Hon lluktar kiss.

Har pratat med HGB idag o han trodde att de kune vara brunst. Jag skulle räkna på dagarna.
Annars tyckte han att hon skulle undersökas o ta prov på flytningen.

Sv: Hjälp mig räkna brunsten...

Det varierar så det går inte att säga något bestämt.Du måste se efter själv när hon brunstar och hur många dagar och hur länge det är mellan brunstperioderna.Då får du en ungufärlig uppfattning når brunsten kommer att inträffa.Det kan vara mellan 20 - 30 dagar mellan brunsten och längden kan vara 3 - 12 dagar.
Det vettigaste du kan göra är att skriva upp det annars så glömmer du förmodligen bort vilken dag det var hon började och slutade brunsta.

Liknande trådar

Hästvård Min polla fick det som följd efter kastningen. Höll på att styka med, men överlevde. Nu är hon som vanligt, nästan piggare än innan...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: emma-x
·
  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka